Avatar billede steelman Novice
10. februar 2002 - 19:00 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Nedtælling til given dato

Hej,
Jeg har brug for en internetside, som har en nedtælling til en given dato (fx. 24.12.02).
Nedtællingen skal stå med måneder, dage, timer, minutter, sekunder; og skal konstant tælle ned.

Nedtællingen skal "løbe efter serverens ur". Dvs. at nedtællingen skal ikke rette sig efter klientens/pc'ens ur, men serverens. Altså således, at den resterende tid er ens uanset hvilket land og tidszone du ser internetsiden fra.

Hvis det kan lade sig gøre, må tallene ikke stå i kasser som her: http://www.script.dk/mathias/javascript/nedtaelling/nedtaelling.html

Da jeg ikke har en snus forstand på programering, vil en meget udførlig kode være at foretrække :-)

Håber meget på hjælp. mvh Steelman
Avatar billede jknutz Nybegynder
10. februar 2002 - 19:04 #1
prøv at sende dit script til mig ovr mail jensenvarde@hotmail.com og jeg retter lidt i det og du kører
Avatar billede emileej Nybegynder
10. februar 2002 - 20:00 #2
Forkert kategori - det er en client side ting (JavaScript / Java / Flash / ECT.)

E-)mil
http://privat.eej.dk
http://eej.dk
Avatar billede steelman Novice
10. februar 2002 - 21:06 #3
jknutz--> hmmm jeg har ikke noget script, da jeg ikke har nogen idé om hvordan det skal laves. Derfor håber jeg på hjælp på denne side.

emileej--> Jeg mener ikke at det er en forkert kategori, da det jo ikke er en client-side-ting, da nedtællingen skal rette sig efter SERVERENS ur.
Avatar billede emileej Nybegynder
11. februar 2002 - 07:38 #4
>>steelman
Nej den del er ikke client side, men resten ER client side - hvordan vil du ellers opdatere nogle felter på brugerens computer hvert sekundt? *gG*

E-)mil
Avatar billede steelman Novice
11. februar 2002 - 08:42 #5
emileej--> Det kan jeg sælføli' godt se, men hvilken kategori er så passende? Jeg forsøgte mig i Programmering-->Generalt, men uden held...
Avatar billede sukos Juniormester
11. februar 2002 - 09:45 #6
Ja, det er så ikke noget jeg har lavet :o( -- :o)

Men her er en du kan bruge:

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex6/dhtmlcount2.htm

Og det link er ikke 200 point værd!!!!!!!!! Selvom det måske er brugbart!!!
Avatar billede sukos Juniormester
11. februar 2002 - 09:47 #7
Så kunne du måske få en til at tilføje måneder OG dage, i stedet for den bare viser dage????
Avatar billede delwin Nybegynder
11. februar 2002 - 10:51 #8
Lavede lige en til dig.. du kan se den på http://195.24.13.12/morten/countdown.php og hente den på http://195.24.13.12/morten/countdown.zip

Den skriver til et layer, og skulle både virke i IE og NS :-)
Avatar billede delwin Nybegynder
11. februar 2002 - 10:58 #9
I toppen er der tre variabler der starter med $to.. Det er
$today
$tomonth
og $toyear

de bestemmer hvornår den tæller til.. $today er dag.. $tomonth er måned og $toyear er år.. :-)
Avatar billede delwin Nybegynder
11. februar 2002 - 11:40 #10
Den er forresten ikke helt præcis.. men det er dit eget eksempel heller ikke.. Problemet er er de forskellige måneder ikke har lige mange sekunder..

kigger lige på det lidt senere
Avatar billede delwin Nybegynder
11. februar 2002 - 11:42 #11
hvis den skal være præcis.. bliver det uden måneder.. men med år, dage, timer, minutter og sekunder..
Avatar billede emileej Nybegynder
11. februar 2002 - 17:13 #12
>>steelman
Kategori: JavaScript
Avatar billede delwin Nybegynder
11. februar 2002 - 17:29 #13
emileej -> For at han kan få servertiden, skal der jo være et server side sprog også.. så rent javascript kan ikke gøre det..
Avatar billede emileej Nybegynder
11. februar 2002 - 17:36 #14
Nej, men det er jo bare et par kald til date() :)
Avatar billede repsac Nybegynder
11. februar 2002 - 17:38 #15
=>emileej: hvad er ECT?
Avatar billede repsac Nybegynder
11. februar 2002 - 17:41 #16
=>delwin: man kan da bare bruge epoch-time ... det letter det hele ;)
Avatar billede delwin Nybegynder
11. februar 2002 - 17:45 #17
emileej => nej.. for den fortæller dig stadig ikke hvad klokken er på serveren..
Avatar billede emileej Nybegynder
11. februar 2002 - 17:47 #18
Hehe - jo den gør da :)
Jeg taler om PHP FUNKTIONEN date(); *gG*
Jeg er ikke liige spade til php og JavaScript *gG*
Avatar billede emileej Nybegynder
11. februar 2002 - 17:48 #19
>>repsac
ect. / m.m. / m.v. / osv.
:)
Avatar billede repsac Nybegynder
11. februar 2002 - 17:50 #20
ect staves i så tilfælde etc ... ;o) ... det kunne jo snildt have været et sprog jeg ikke kender til ... :)
Avatar billede emileej Nybegynder
11. februar 2002 - 17:56 #21
*doh* dårlig vane *gG*
Avatar billede repsac Nybegynder
11. februar 2002 - 17:59 #22
oki :)
Avatar billede steelman Novice
11. februar 2002 - 22:39 #23
Meget mærkelig diskution der kom ud af dér her :-)

delwin--> Det ser kanon ud! Er det muligt at få et klokkeslet ind i nedtællingen? Altså så der tælles ned til fx. 24.12.2002 kl. 18.00...
Avatar billede delwin Nybegynder
12. februar 2002 - 10:30 #24
steelman => Har lige lagt en ny version op.. :-)
Avatar billede steelman Novice
12. februar 2002 - 11:07 #25
steelman--> Jeg ved godt at jeg ikke har en snus forstand på det her.... men hvor i scriptet sætter man klokkeslettet? I linie 3-5 sætter man datoen (så langt har jeg fattet :-) ), men hvor sættet klokkeslettet?
Avatar billede steelman Novice
12. februar 2002 - 11:08 #26
FLOT!!! Det var selvfølig et spg. et delwin :-D
Avatar billede delwin Nybegynder
12. februar 2002 - 12:01 #27
Du skal hente den nye zip fil.. http://195.24.13.12/morten/countdown.zip Der er i toppen nogle variabler hvor man kan stille på det.. $today, $tomonth, $toyear, $tohour, $tominute og $tosecond

$today er dagen
$tomonth er måneden
$toyear er året
$tohour er timen
$tominute er minutet
$tosecond er sekundet

så skulle det køre..
Avatar billede steelman Novice
12. februar 2002 - 12:23 #28
Kald mig bare blind...men... jeg kan altså se nogen steder, at der står $tohour, $tominute og $tosecond.... Er det mig der ikke lige fatter det eller?
Avatar billede delwin Nybegynder
12. februar 2002 - 13:05 #29
har du hentet den nye.. jeg har lige testet på en anden maskine.. og den er kommet op på serveren.. har du den gamle liggende i din cache eller noget..???
Avatar billede steelman Novice
12. februar 2002 - 21:45 #30
Ok. Nu fik jeg det til at virke!!! Det ser bare kanon ud! Tusind tak for hjælpen Delwin. Pointene er dine...
Avatar billede delwin Nybegynder
13. februar 2002 - 09:19 #31
:-) Takker
Avatar billede -kenner- Nybegynder
09. august 2005 - 12:33 #32
Delwin kan det lade sig gøre at få filen "http://195.24.13.12/morten/countdown.zip" på nettet igen, da jeg står og manger nøjagtig samme script?
Avatar billede delwin Nybegynder
09. august 2005 - 15:40 #33
:-) det er ikke fordi du ikke må få det, men jeg kan ikke lige huske hvor jeg har gjort af filen.. hvis den da stadig findes.. og jeg gider ikke rigtig lave det igen lige nu..