Avatar billede minsemails Nybegynder
10. februar 2002 - 12:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Emailform

mail("din@email.dk", "$subject", "$body", "From:$email\nContent-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n");

Der hvor der står din@email.dk vil jeg gerne have byttet ud med $dinemail, så jeg kan lave et tekstfelt i min formular, så man selv kan bestemme hvem emailen skal sendes til. Men jeg kan ikke få det til at virke. Er det overhovedet muligt?
Avatar billede tsocm Nybegynder
10. februar 2002 - 12:11 #1
ja det er det, kan du ikke bare gøre fx.

if ($mailadr) {
mail("$mailadr", "$subject", "$body", "From:$email\nContent-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n");
}

og du kan jo bruge eregi til at tjække om det er en korekt mail adr.
Avatar billede minsemails Nybegynder
10. februar 2002 - 12:13 #2
Hmm. det er også det dér jeg har gjort men det vil ikke virke...
Avatar billede wwc Nybegynder
10. februar 2002 - 12:38 #3
kan du overhodet sende emails med den funktion? har du prøvet det???
Avatar billede emileej Nybegynder
10. februar 2002 - 13:40 #4
if($mailadr) er ikke den korrekte måde at løse det på. Metoden er upålidelig, og resultatet varierrer fra server til server - brug:
if(IsSet($mailadr))
Ellers kan det være at du skal bruge:
$mailadr=$HTTP_POST_VARS["mailadr"];
...
?

E-)mil
http://privat.eej.dk
http://eej.dk
Avatar billede minsemails Nybegynder
11. februar 2002 - 11:49 #5
Ja jeg kan, men det virker ikke...