Avatar billede .exe Nybegynder
10. februar 2002 - 01:28 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er det???

Hej

Er der en der vil give mig en forklaring på hvad (D)HTML er??? Jeg har overhovedet INGEN idé om hvad det er, jeg skal have det helt fra bunden, og jeg ved absolut INTET, om noget som helst programmering!

Bare sådan så jeg har en lille ide om hvad det går ud på ;o)

Hilsen .exe.
Avatar billede lillebror Nybegynder
10. februar 2002 - 01:30 #1
Det er en sammensætning af javascript og css
det du skal gøre er at lære css og javascript :)
jeg lærte det på 7 dage (kunne dog lidt javascript i forvejen)
Avatar billede backside Nybegynder
10. februar 2002 - 01:33 #2
Avatar billede .exe Nybegynder
10. februar 2002 - 01:34 #3
lillebror : Fint, men hvad er css og javascript så???
Avatar billede backside Nybegynder
10. februar 2002 - 01:35 #4
http://searchwebmanagement.techtarget.com/sDefinition/0,,sid27_gci212022,00.html
Lidt mere info.
Avatar billede lillebror Nybegynder
10. februar 2002 - 01:36 #5
css er Cascading Style Sheets et sprog der er godt til at definere skriftstørrelser på mange objekter ad gangen

Javascript kan så udnytte css til at bytte om nogen css definationer
f.eks. hvis du har et almindeligt link så kan css fjerne linien under linket også kan du få javascript til at få css til at putte linien på plads når man holder musen over linket :) bare et eksempel
Avatar billede .exe Nybegynder
10. februar 2002 - 01:44 #6
Det er jeg er mest interreseret i, er hvordan man bruger...!
Avatar billede .exe Nybegynder
10. februar 2002 - 01:47 #7
hvordan man bruger det - skulle der have stået.
Avatar billede lillebror Nybegynder
10. februar 2002 - 01:48 #8
Well det har jeg faktisk forklaret dig i det eksempel med linket
Avatar billede lillebror Nybegynder
10. februar 2002 - 01:49 #9
http://webbedenvironments.com/dhtml/code/DHTML_CSSCode/index.html

part 4 er helt klart de mest spændene ting DHTML kan bruges til
Avatar billede retep Nybegynder
10. februar 2002 - 10:13 #10
Det første du skal lære er HTML. CSS og JavaScript forudsætter at du kan HTML...

Se evt.
http://www.aude.dk/tuto/ :)
Avatar billede sacrifice Nybegynder
10. februar 2002 - 13:24 #11
Det er noget din PC kan oversætte til tekst og billeder..
sådan kan du lave hjemmesider og sådan noget..