Avatar billede phelon Nybegynder
09. februar 2002 - 22:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Frysning under nedlukning

Kører med 2 OS, begge win98 SE
Når PC skal lukkes fryser systemet inden pc er slukket.
Det ene system hver gang, det andet for det meste.
Programfunktionerne kører godt nok.
Forsøg på geninstallation af Win98 oveni det bestående går totalt i fisk, og jeg må gå tilbage og indlægge en ghostfil.
PC: Acer Veriton, intel III 933 MHZ, Ram 256 MB
HD: 30 + 13 GB
Disk1: unallocated 100MB
      os2          3 GB
      os1          5 GB
      data        8 GB
      lager div  13 GB
Disk 2 programmer  3 GB
      ghostlager  10 GB
Powerquest boot manager.

Spørgsmål: Mulig årsag til lukkefejlen?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. februar 2002 - 23:32 #1
Kunne være et program, der ikke villigt lader sig lukke.
Prøv at køre msconfig (start, kør, skriv msconfig ok tryk Enter)
og se om der er et punkt, der hedder "deaktiver hurtig nedlukning". Hvis det er der (kan ikke huske om det kun er den gamle win98, den er i) skal den checkes, altså den skal deaktivere hurtig nedlukning.

Ellers prøv at installere Win98SE shutdown patch, der netop bruges ved denne type fejl:
http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/Win98SE/Default.asp
Avatar billede phelon Nybegynder
10. februar 2002 - 21:18 #2
"Hurtig nedluk..." har været og er deaktiveret. Hjælper ikke
Nu studerer jeg diverse MS vejledninger forud for shutdown patch.
Du hører nærmere.
Avatar billede phelon Nybegynder
16. februar 2002 - 00:36 #3
Til tonnybrandt.
Jeg accepterer dit svar, som har ledt mig på sporet af diverse hjælpe steder.
Jeg har bare ikke tid lige nu til at pusle videre med det.
Hvis det ikke lykkes spørger jeg igen.