Avatar billede frits100 Nybegynder
09. februar 2002 - 21:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DIR script

Hey

Jeg har et .cgi script med denne nedenstående kode:

----------------------------------------------------
}

sub scan_dirs {
    # Scanner dirs for alle filer rekursivt.
    $startdir = "$config{'data_dir'}";
    $userdir = "$config{'root_dir'}";

    $startdir =~ s/\\\\/\\/; # ændrer \\ til \
    $startdir =~ s/\//\\/;
    $startdir = $startdir.'\\';
    $userdir =~ s/\\\\/\\/; # ændrer \\ til \
    $userdir =~ s/\//\\/;
    $userdir = $userdir.'\\';

    @args = ("DIR", "$userdir$in{'username'}", "/s 1>$startdir\\$in{'username'}_dirlist.txt"); # gem filen
    system(@args) == 0 or &error_html("Der skete en fejl."); # fejlen $?

    # Indlæs dirlist.txt og find ud af hvad der er af filer alt i alt...
    open (dirlist, "<".$config{'data_dir'}."\\$in{'username'}_dirlist.txt");
    @indhold = <dirlist>;
    close(dirlist);

    # Scan igennem alle linierne, og find ud af hvor meget plads der er brugt.
    $hvorbytes    = $#indhold - 1; # Finder antal linier i dirlisten
    @ab            = split(' ',$indhold[$hvorbytes]);
    $bytes = $ab[2];
    $bytes =~ s/\.//g; # fjern .
    $bytes =~ s/,//g; # fjern ,
    $usage = $bytes; # gem i statistikken
}

----------------------------------------------------

Mit problem er at når jeg bruger denne kode hvortil der selvfølgelig er en masse andet med så kommer der en fejl og den siger "Der skete en fejl." jeg kan ikke forstå hva der er galt med koden ... jeg har lige installeret den nyeste version af Active Perl på min Windows 2000 maskine...

Koden er med til at lave en "DIR" (ikke en mappe) som når man i gode gamle dos skriver "DIR" og så viser den indholdet af mappen men der kommer jo fejl :(

Det ville være fedt hvis der var en der kunne hjælpe ...

MVH
Frits
Avatar billede frits100 Nybegynder
09. februar 2002 - 21:48 #1
Syntes min forklaring var lidt dårlig men det den gør er at den laver en god gammel DIR som når man skriver dir i dos og fyrer det i en fil som hedder bruger_dirlist.txt ... og så kan man sige hvor meget der er i mappen altså i bytes
Avatar billede frits100 Nybegynder
10. februar 2002 - 13:52 #2
trist der ikke er nogen der kunne hjælpe noget før men en rigtig god ven har hjulpet mig :)