Avatar billede pc2u.dk Nybegynder
09. februar 2002 - 21:21 Der er 24 kommentarer

Hex

Hej
Er der nogen der ved hvordan man laver programmer helt fra bunden af.
Avatar billede maxium Novice
09. februar 2002 - 21:23 #1
i hex???
Avatar billede pc2u.dk Nybegynder
09. februar 2002 - 21:23 #2
ja vis vis man kan lave programmer i det
Avatar billede maxium Novice
09. februar 2002 - 21:23 #3
brug delphi den er nem (ikke hex) www.borland.com
Avatar billede maxium Novice
09. februar 2002 - 21:24 #4
du kan ikke lave et program i hex!
Avatar billede pc2u.dk Nybegynder
09. februar 2002 - 21:24 #5
nej det har jeg og jeg vil hellere lære at bruge hex
Avatar billede grinderslev Praktikant
09. februar 2002 - 21:24 #6
Du kan jo prøve med DEBUG fra en Commando prompt :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2002 - 21:24 #7
Skal vi vædde med at kasper95 svarer her?
Avatar billede maxium Novice
09. februar 2002 - 21:25 #8
john_stigers> 0.25,- :-)
Avatar billede pc2u.dk Nybegynder
09. februar 2002 - 21:26 #9
john_stigers>> det tror jeg ikke
grinderslev>> Er det i delphi
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2002 - 21:27 #10
pc2u.dk> det kan du jo ikke vide noget om, vel? :)
Avatar billede maxium Novice
09. februar 2002 - 21:27 #11
dos promt
Avatar billede pc2u.dk Nybegynder
09. februar 2002 - 21:28 #12
john_stigers>> hvorfor skulle han det. kasper95 er en af mine venner
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2002 - 21:29 #13
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2002 - 21:29 #14
han har da svaret på alle de andre spørgsmål du havde lavet m. 100 point eller over :)
Avatar billede pc2u.dk Nybegynder
09. februar 2002 - 21:32 #15
Må man ikke give point væk jeg syntes at jeg har set mange steder her inde på eksperten hvor der skår "point tiletelleranden"
Avatar billede pc2u.dk Nybegynder
09. februar 2002 - 21:35 #16
john_stigers>> Hvorfor svarer du ikke
Avatar billede intel4004 Novice
09. februar 2002 - 21:39 #17
Jeg gør udfra at du ved hvad det hexadecimale talsystem er, og jeg vil da ikke udelukke at du kan lave programmer ved at "programmere" i hexkode(byte for byte)...

Kan du programmere i assembler??

Assembler er et 2. generations programmeringssprog og er rimelig svært. Dog blev det udviklet så man ikke skulle side og lave programmer ved at skrive egentlig maskinkode. Du snakker faktisk om at skrive direkte maskinkode, og det vil du ikke få noget ud af overhovedet...

4. generationssprog som Delphi og Visual basic er gode til begyndere. Et sprog som C++ kræver lidt mere, men koden skulle være lidt mere logisk opbygget end f.eks. pascal(som delphi er bygget over)...

INTEL4004
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2002 - 21:39 #18
Har du oprettet spørgsmål m. point i bare til kasper95??? Hvilke?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2002 - 21:56 #20
pc2u.dk> hvorfor svarer du ikke???
Avatar billede resten Nybegynder
09. februar 2002 - 22:01 #21
Han er ved at skifte bruger *lol*
Avatar billede pc2u.dk Nybegynder
09. februar 2002 - 22:22 #22
john_stigers og resten>>nej det jeg sgu ikke det var min lille søster der ville spille. Jeg vil gerne have af vide hvad iden er i at jeg sku snyde med at give point til en anden vis det var min egen så har jeg jo bare fordelt pointene kan i sige mig hvad iden er i det.
Avatar billede pc2u.dk Nybegynder
09. februar 2002 - 22:24 #23
Jeg ved ikke hvad assembler er, men jeg vil altså gerne lære at skrive i maskinekode, er der ikke nogle tutorials om det.
Avatar billede intel4004 Novice
09. februar 2002 - 23:08 #24
Så vidt jeg forstår skrev men aldrig maskinkoden(binærkode), men istedet programmerede man computer i 3uger og herefter kørte den slavisk et program bit for bit, linie for linie. Jeg snakker om computere som ENIAC fra midten af 40'erne og frem til 50'erne.

Det tætteste du kommer på reelt maskinkode er Assembler sproget som faktisk også kaldet "symbolsks maskinkode". Jeg kan IKKE programmere i assembler, dog ved jeg at det kræver at du ved noget om en CPU's registre og hvordan du flytter data mellem disse. I Assembler har du kontrol over hvert eneste halv og hele byte programmet arbejder med, meget besværligt!

Lidt om Assembler:
http://webster.cs.ucr.edu/index.html
http://www.asmjournal.freeservers.com/

INTEL4004