Avatar billede squire Nybegynder
09. februar 2002 - 16:27 Der er 3 kommentarer

SMS

Hvor finder jeg sådan et SMS-script som der er på CoolSMS.dk??? (Når man trykker på "Send" skifter den ikke side, den fortæller bare, når sms´en er sendt)
Avatar billede cham Nybegynder
09. februar 2002 - 18:51 #1
hvis du finder et som skifter side, kan du ændre i asp så i stedet for responce.redirect laver du en response.write så skriver den i stedet for at sende dig vidre
Avatar billede coltau Juniormester
11. februar 2002 - 06:20 #2
På coolSMS.dk anvendes PHP (kan det samme som ASP) - men de anvender følgende html-kode for at undgå sidsskift ved afsendelse.

De kalder godt nok en kode der sender beskeden - men læg mærke til: target="status" som gør at Response fra "senderbesked.php" havner i et andet vindue, som i dette tilfælde er en IFRAME på samme side.

<form action="senderbesked.php" name="smsform" method="post" target="status" onSubmit="return send(this);">

Denne IFRAME modtager "Response" når der sendes.
<IFRAME name="status" SRC="status.html" HEIGHT=75 WIDTH=315 MARGINWIDTH=0 HSPACE=0 VSPACE=0 FRAMEBORDER=0 SCROLLING="no" BORDERCOLOR="#000000" ALIGN=CENTER>
<ILAYER name="status" SRC="status.html" HEIGHT=75 WIDTH=315 MARGINWIDTH=0 HSPACE=0 VSPACE=0 FRAMEBORDER=0 SCROLLING="no" BORDERCOLOR="#000000" ALIGN=CENTER>
</ILAYER>
</IFRAME>
Avatar billede squire Nybegynder
14. februar 2002 - 17:17 #3
Hvordan skal jeg så lave det når jeg har en kode der ser sådan ud:

<!--                                                      SMS Functions start                                            -->
<%
'--------- SKAL TILRETTES FØR BRUG START ---------
afsendermail = "sms@styler.dk"
ServerAddresse = "websmtp.styler.dk"
'--------- SKAL TILRETTES FØR BRUG SLUT ----------
fedfont = "<FONT FACE=""Verdana"" SIZE=""1"" COLOR=""#000000""><CENTER><STRONG>"
rodfedfont = "<FONT FACE=""Verdana"" SIZE=""1"" COLOR=""#FF0000""><STRONG>"
fe = "</STRONG></FONT>"
Function sendsms( mobil )
if Request.Form("telefonnummer") = "" or Request.Form("afsender") = "" or Request.Form("besked") = "" then
    sendsms = rodFedfont &"Alle felter SKAL udfyldes !!! "& fe
else
'**************** Teleselskaber email start ****************
    teledk = "@sms.tdm.dk"
    sonofon = "@note.sonofon.dk"
    telia = "@gsm1800.telia.dk"
    mobilix = "@sms.mobilix.dk"
'**************** Teleselskaber email slut *****************
'**************** Find teleselskab start ****************
If Not IsNumeric(mobil) Then
    gyldigt = 0
else
    if left(mobil,4) < 2010 OR len(mobil) < 8 then
        gyldigt = 0
    else
        gyldigt = 1
    end if
    if gyldigt = 1 then
        if int(left(mobil,4)) => 2010 AND int(left(mobil,4)) =< 2059 then
            selskab = teledk
        elseif  int(left(mobil,4)) => 2060 AND int(left(mobil,4)) =< 2099 then
            selskab = sonofon
        elseif  int(left(mobil,4)) => 2110 AND int(left(mobil,4)) =< 2199 then
            selskab = teledk
        elseif  int(left(mobil,4)) => 2210 AND int(left(mobil,4)) =< 2299 then
            selskab = sonofon
        elseif  int(left(mobil,4)) => 2310 AND int(left(mobil,4)) =< 2399 then
            selskab = teledk
        elseif  int(left(mobil,4)) => 2410 AND int(left(mobil,4)) =< 2499 then
            selskab = teledk
        elseif  int(left(mobil,4)) => 2510 AND int(left(mobil,4)) =< 2599 then
            selskab = teledk
        elseif  int(left(mobil,4)) => 2610 AND int(left(mobil,4)) =< 2699 then
            selskab = mobilix
        elseif  int(left(mobil,4)) => 2710 AND int(left(mobil,4)) =< 2799 then
            selskab = mobilix
        elseif  int(left(mobil,4)) => 2810 AND int(left(mobil,4)) =< 2899 then
            selskab = telia
        elseif  int(left(mobil,4)) => 2910 AND int(left(mobil,4)) =< 2999 then
            selskab = teledk
        elseif  int(left(mobil,4)) => 3010 AND int(left(mobil,4)) =< 3099 then
            selskab = teledk
        elseif  int(left(mobil,4)) => 4010 AND int(left(mobil,4)) =< 4049 then
            selskab = teledk
        elseif  int(left(mobil,4)) => 4050 AND int(left(mobil,4)) =< 4099 then
            selskab = sonofon
        elseif  int(left(mobil,4)) => 5110 AND int(left(mobil,4)) =< 5199 then
            selskab = teledk
        elseif  int(left(mobil,4)) => 6060 AND int(left(mobil,4)) =< 6090 then
            selskab = sonofon
        elseif  int(left(mobil,4)) => 6110 AND int(left(mobil,4)) =< 6170 then
            selskab = teledk
        else
            gyldigt = 0
        end if
    if gyldigt = 1 then
        navn = "Besked fra "& Request.Form("afsender")
        tekst = Request.Form("besked")
        mobiltekst = navn &". "& Request.Form("besked")
        email = mobil & selskab

'******** BESKED SENDES START ********
'--------------JMail mail start---------------------
            Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
            JMail.ServerAddress = ServerAddresse
            JMail.Sender = afsendermail
            if selskab <> "@sms.tdm.dk" then
                JMail.Subject = navn
                JMail.Body = tekst

                JMail.Body = mobiltekst
            end if
            JMail.AddRecipient email

            set JMail = nothing
'--------------JMail mail slut---------------------
    end if

    if gyldigt = 1 then
        sendsms = fedfont &" Besked er sendt til:<BR><BR>Telefonnummer: "& rodfedfont & mobil &" <BR>"
'******** BESKED SENDES SLUT *********

    else
        sendsms = rodFedfont &"Telefonnummeret er ikke gyldigt !!! "& fe
    end if
'**************** Find teleselskab slut *****************
end if
End Function
%>
<!--                                                      SMS Functions slut                                            -->
<%
If Request.Form("afsender") <> "" Then
Session("from") = Request.Form("afsender")
End If
%>
<html>
<head>
    <title>:::STYLERsms::::</title>
    <style type="text/css">
..button            {background: #ffffff; border-bottom:solid 1px; border-left:solid 1px; border-right:solid 1px; border-top:solid 1px; border-bottom:solid 1px; cursor:hand; font-family:verdana; font-size: 8pt;}
..but            {background: #ffffff; border-bottom:solid 1px; border-left:solid 1px; border-right:solid 1px; border-top:solid 1px; border-bottom:solid 1px; font-family:verdana; font-size: 8pt;}
</style>
<!-- Start javascript til at beregne antal tegn -->
<script type="text/javascript">
function BeskedLaengde( Formen ) {
  b1 = Formen.besked.value.length
  a1 = Formen.afsender.value.length
  if( a1 > 0 ) {
    b1 += a1 + 5
  }
  return b1
}
function updatetegntilbage( Formen ) {
  tegntilbage = 144 - BeskedLaengde( Formen )
  Formen.tegntilbage.value = tegntilbage
}
</script>
<!-- Slut javascript -->
</head>
<body leftMargin="0" topMargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">
<center>
<TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0">
    <FORM METHOD="POST" NAME="smsform" ACTION="<%= Request.ServerVariables("PATH_INFO") %>">
<% if Request.Form("mode") <> "sendsms" then %>
    <INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="mode" VALUE="sendsms">
<% else %>
    <INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="mode" VALUE="sendnysms">
<% end if %>
    <TR>
        <TD>
<% if Request.Form("mode") = "" OR Request.Form("mode") = "sendnysms" then %>
            <TABLE BORDER="0" WIDTH="100%" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0">
                <TR>
                    <TD VALIGN="TOP" ALIGN="LEFT">
                        &nbsp;<INPUT class="but" TYPE="TEXT" onFocus="this.form.telefonnummer.select()" NAME="telefonnummer" value="<% If Request.Form("Num") <> "" Then %><%= Request.Form("Num") %><% Else %>Modtager<% End If %>" SIZE="8" MAXLENGTH="8">
                        <input type="hidden" value="ja" name="nummer">
                    </TD>
                </TR>
                <TR>
                    <TD VALIGN="TOP" ALIGN="LEFT">
                        &nbsp;<INPUT class="but" TYPE="TEXT" onFocus="this.form.afsender.select()" NAME="afsender"
                        onkeyup="updatetegntilbage(this.form)"
                        onchange="updatetegntilbage(this.form)"
                        onkeypress="updatetegntilbage(this.form)"
                        value="<% If Session("from") <> "" Then %><%= Session("from") %><% Else %>Afsender<% End If %>" SIZE="33">
                    </TD>
                </TR>
                <TR>
                    <TD VALIGN="TOP">
                        &nbsp;<TEXTAREA class="but" ROWS="5" COLS="40" onFocus="this.form.besked.select()" NAME="besked"
                        onkeyup="updatetegntilbage(this.form)"
                        onchange="updatetegntilbage(this.form)"
                        onkeypress="updatetegntilbage(this.form)"
                        BORDER="0" SCROLLING="YES">Besked</TEXTAREA>
                    </TD>
                </TR>
                <TR>
                    <TD VALIGN="TOP">&nbsp;<input class="but" type="text" name="tegntilbage" size="3" value="160"><font face="verdana" size="1">&nbsp;Anslag tilbage</font></TD>
                </TR>
            </TABLE>
<% else %>
<BR>
<%= sendsms(Request.Form("telefonnummer")) %>
<% end if %>
        </TD>
    </TR>
    <TR>
        <TD VALIGN="TOP">
            &nbsp;<center><INPUT class="button" TYPE="SUBMIT" name="sms" VALUE=":: Send<% if Request.Form("mode") = "sendsms" then %> ny <% end if %>SMS ::"></center>
        </TD>
    </TR>
    </FORM>
</TABLE>
</center>
</body>
</html>