Avatar billede stivert.dk Nybegynder
15. maj 2000 - 18:28 Der er 4 kommentarer

Hjælp til Script

Hej.. Jeg har prøvet at lave dette...

Jeg får bare en hvis side UDEN fejl nå jeg submitter....

pop3email.asp ( http://www.stivert.dk/test/pop3email.asp )
----------------------------

<% if Request("mode") = "send" then %>

<%
dim error
Session("error") = "Udfyld venligst alle felter.."
error = Session("error")

if Request.Form("mail") = "" Or Request.Form("email") = "" Or Request.Form("navn") = "" then
mode = "fejl"
else

mode = "sendt"

if Request.Form("viderstilling") = "" then
viderstil = "Denne email skal ikke viderstilles.."
else
viderstil = Request.Form("viderstilling")
end if

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")

JMail.ServerAddress = "mail.stivert.dk"

JMail.Sendername = Request.Form("Stivert Pop3Email")
JMail.Sender = "pop3email@stivert.dk"
JMail.Subject = Request.Form("navn") & " vil gerne have en stivert.dk email :O)"

JMail.AddRecipient "stivert@stivert.dk"
body = body & "Ønsket Email: " & Request.Form("mail") & "@stivert.dk" & vbcrlf
body = body & "Hans Navn: " & Request.Form("navn") & vbcrlf
body = body & "Hans Email: " &  Request.Form("email") & vbcrlf
body = body & "Viderstilles til: " &  viderstil & vbcrlf

JMail.body = body & vbcrlf

JMail.Priority = 3

JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

JMail.Execute
end if

%>

<% elseif Request("mode") = "fejl" then %>
<HTML>
<HEAD>
<META NAME="GENERATOR" Content="Microsoft FrontPage 4.0">
</HEAD>
<BODY bgcolor="DimGray" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<form method="post" action="pop3email.asp">
<input type="hidden" name="mode" value="send">
  <font face="Arial" color="red">  <%=error%></font>
  <table width="50%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="50%"><font color="#FFFFFF" face="Arial" size="2"><b>Ønskede
        Email&nbsp;</b></font><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        :</font></b></font></td>
      <td width="217"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><input type="text" name="mail" value="<%=Request.Form("mail")%>" size="20">@stivert.dk</font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83" height="2"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><br>
        Nuværende Email :</font></b></font></td>
      <td width="217" height="2"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><input type="text" name="email" value="<%=Request.Form("email")%>" size="20"></font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83" height="2"><font color="#FFFFFF" face="Arial" size="2"><b><br>
        Hvis du ønsker at få din email vidersendt til en anden email indtaster
        du den email her :</b></font></td>
      <td width="217" height="2"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><input type="text" name="viderstilling" value="<%=Request.Form("viderstilling")%>" size="20"></font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83" height="2"><font color="#FFFFFF" face="Arial" size="2"><b><br>
        Dit Navn :</b></font></td>
      <td width="217" height="2"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><input type="text" name="navn" value="<%=Request.Form("navn")%>" size="20"></font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83"></td>
      <td width="217"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><input type="submit" name="Submit" value="Send"></font></b></font></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<p>&nbsp;</p>
</body>
</html>

<% elseif Request("mode") = "" then %>

<HTML>
<HEAD>
<META NAME="GENERATOR" Content="Microsoft FrontPage 4.0">
</HEAD>
<BODY bgcolor="DimGray" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<form method="post" action="pop3email.asp">
<input type="hidden" name="mode" value="send">
  <table width="50%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="50%"><font color="#FFFFFF" face="Arial" size="2"><b>Ønskede
        Email&nbsp;</b></font><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        :</font></b></font></td>
      <td width="217"> <font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        <input type="text" name="mail" size="20">@stivert.dk
        </font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83" height="2"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><br>
        Nuværende Email :</font></b></font></td>
      <td width="217" height="2"> <font face="Arial" size="2"><b><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        <input type="text" name="email" size="20">
        </font></b></font><font color="#FFFFFF"> </font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83" height="2"><font color="#FFFFFF" face="Arial" size="2"><b><br>
        Hvis du ønsker at få din email vidersendt til en anden email indtaster
        du den email her :</b></font></td>
      <td width="217" height="2"> <font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        <input type="text" name="viderstilling" size="20">
        </font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83" height="2"><font color="#FFFFFF" face="Arial" size="2"><b><br>
        Dit Navn :</b></font></td>
      <td width="217" height="2"> <font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        <input type="text" name="navn" size="20">
        </font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"></font></b></font></td>
      <td width="217"> <font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        <input type="submit" name="Submit" value="Send">
        </font></b></font></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<p>&nbsp;</p>
</BODY>
</HTML>

<% elseif Request("mode") = "sendt" then %>
<% Response.Redirect "pop3sendt.asp" %>

<% end if %>

Håber i kan hjælpe...

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2000 - 18:37 #1
Hmm, hvorfor flytter du ikke din

  Response.Redirect "pop3sendt.asp"

op til lige efter

  JMail.Execute

?
Avatar billede stivert.dk Nybegynder
15. maj 2000 - 21:53 #2
Hmm.. men det virker stadig ikke... Nå jeg trykker på send knappen, så får jeg bare en hvid skærm...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2000 - 22:02 #3
Hmm, nå, nej du har jo både værdien "send" og "sendt" i din variabel mode.
Men når du laver en redirect skal du passe på ikke at lave HTML (f.eks. tomme
linier før). Prøv at sætte    <% buffer=true %>  i allerøverste linie.
Avatar billede stivert.dk Nybegynder
19. maj 2000 - 19:22 #4
Jeg havde lavet en masse fejl... Nå men jeg fandt da ud af det, efter jeg havde læst min ASP bog lidt videre.. :o)

Svaret :

<%
dim error
Session("error") = "Udfyld venligst alle felter.."
error = Session("error")

if Request.Form("Submit") = "Send" then

if Request.Form("mail") = "" Or Request.Form("email") = "" Or Request.Form("navn") = "" then
mode = "fejl"
else

if Request.Form("viderstilling") = "" then
viderstil = "Denne email skal ikke viderstilles.."
else
viderstil = Request.Form("viderstilling")
end if

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")

JMail.ServerAddress = "mail.stivert.dk"

JMail.Sendername = Request.Form("Stivert Pop3Email")
JMail.Sender = "pop3email@stivert.dk"
JMail.Subject = Request.Form("navn") & " vil gerne have en stivert.dk email :O)"

JMail.AddRecipient "stivert@stivert.dk"
body = body & "Ønsket Email: " & Request.Form("mail") & "@stivert.dk" & vbcrlf
body = body & "Hans Navn: " & Request.Form("navn") & vbcrlf
body = body & "Hans Email: " &  Request.Form("email") & vbcrlf
body = body & "Viderstilles til: " &  viderstil & vbcrlf

JMail.body = body & vbcrlf

JMail.Priority = 3

JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

JMail.Execute
Response.Redirect "../pop3sendt.asp"

%>
<% end if
end if
%>
<% if mode = "fejl" then %>
<HTML>
<HEAD>
<META NAME="GENERATOR" Content="Microsoft FrontPage 4.0">
</HEAD>
<BODY bgcolor="DimGray" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<form method="post" action="pop3email.asp">
  <font face="Arial" color="red">  <%=error%></font>
  <table width="50%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="50%"><font color="#FFFFFF" face="Arial" size="2"><b>Ønskede
        Email&nbsp;</b></font><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        :</font></b></font></td>
      <td width="217"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><input type="text" name="mail" value="<%=Request.Form("mail")%>" size="20">@stivert.dk</font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83" height="2"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><br>
        Nuværende Email :</font></b></font></td>
      <td width="217" height="2"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><input type="text" name="email" value="<%=Request.Form("email")%>" size="20"></font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83" height="2"><font color="#FFFFFF" face="Arial" size="2"><b><br>
        Hvis du ønsker at få din email vidersendt til en anden email indtaster
        du den email her :</b></font></td>
      <td width="217" height="2"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><input type="text" name="viderstilling" value="<%=Request.Form("viderstilling")%>" size="20"></font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83" height="2"><font color="#FFFFFF" face="Arial" size="2"><b><br>
        Dit Navn :</b></font></td>
      <td width="217" height="2"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><input type="text" name="navn" value="<%=Request.Form("navn")%>" size="20"></font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83"></td>
      <td width="217"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><input type="submit" name="Submit" value="Send"></font></b></font></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<p>&nbsp;</p>
</body>
</html>
<% end if %>
<% if  Request("mode") = "" then %>

<HTML>
<HEAD>
<META NAME="GENERATOR" Content="Microsoft FrontPage 4.0">
</HEAD>
<BODY bgcolor="DimGray" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<form method="post" action="pop3email.asp">
  <table width="50%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="50%"><font color="#FFFFFF" face="Arial" size="2"><b>Ønskede
        Email&nbsp;</b></font><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        :</font></b></font></td>
      <td width="217"> <font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        <input type="text" name="mail" size="20">@stivert.dk
        </font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83" height="2"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"><br>
        Nuværende Email :</font></b></font></td>
      <td width="217" height="2"> <font face="Arial" size="2"><b><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        <input type="text" name="email" size="20">
        </font></b></font><font color="#FFFFFF"> </font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83" height="2"><font color="#FFFFFF" face="Arial" size="2"><b><br>
        Hvis du ønsker at få din email vidersendt til en anden email indtaster
        du den email her :</b></font></td>
      <td width="217" height="2"> <font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        <input type="text" name="viderstilling" size="20">
        </font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83" height="2"><font color="#FFFFFF" face="Arial" size="2"><b><br>
        Dit Navn :</b></font></td>
      <td width="217" height="2"> <font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        <input type="text" name="navn" size="20">
        </font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="83"><font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF"></font></b></font></td>
      <td width="217"> <font face="Arial" size="2"><b><font color="#FFFFFF">
        <input type="submit" name="Submit" value="Send">
        </font></b></font></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<p>&nbsp;</p>
</BODY>
</HTML>

<% end if %>

håber nogle andre kan bruge det :O)