Avatar billede bingokaj Nybegynder
08. februar 2002 - 17:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Starte java-webserver via html

Hej, jeg har en .class fil som jeg hidtil har kørt lokalt på min egen maskine ved at skrive (i dos):
"java CommServer 8000", hvor 8000 er portnummeret og CommServer er min .class fil.

Nu skal jeg så kunne starte og stoppe denne .class når den ligger ude på mit webhotel. Kan jeg gøre det via noget html <applet>-sjov eller hvordan ??

Avatar billede mel2000 Nybegynder
08. februar 2002 - 20:48 #1
understøtter dit webhotel java?

mel2000
Avatar billede disky Nybegynder
09. februar 2002 - 12:46 #2
Det kan kun lade sig gøre hvis din webhotel understøtter Java, hvilket desværre de færreste gør.

De danske webhoteller er ikke prof. nok.

www.levonline.com som ligger i Stockholm gør det.
Avatar billede avnes Nybegynder
10. februar 2002 - 02:55 #3
Hej
Du kan også lade sig gøre hvis du har mulighed til at udføre CGI programmer på webhotelet, f.eks:
-------mygciprogram-----
export PATH=$PATH:/opt/jdk1.3.1/bin
nohup java CommServer 8000 &

Et JDK er helt sikkert installert på serveren, så hvis du finder ud hvor det er installert, kan du inkludere det i PATH'en i dit script.
Et andet problem er måske at dit webhotel ikke tillader kommunikation på port 8000.............

Da er alternativet at få ADSL :-)
Avatar billede disky Nybegynder
10. februar 2002 - 10:54 #4
avnes:

'Et JDK er helt sikker installeret på serveren' ??

Du garanterer altså at der med 100% sikker på samtlige webhoteller med CGI adgang er installere JDK ?

Det kan jeg garanterer dig for at det er der IKKE.

Ethvert webhotel der har lidt fornuft i hovedet installerer KUN det som de mener der er brug for, og da de fleste webhoteler ikke er lavet af folk der tror/ved at Java er noget af det bedste som findes til serverside programmering, så har de det ikke.

JDK er forresten heller ikke en integreret del af hverken Linux eller NT
Avatar billede bingokaj Nybegynder
10. februar 2002 - 14:59 #5
Jeg har fået at vide at mit webhotel (hos www.azero.dk) understøtter java, så det burde ikke være det der bliver et problem.

>> avnes: Mit webhotel understøtter cgi, så meget ved jeg, men jeg er ikke den store ørn til CGI (læs: jeg ved ingenting om det)så kan du ikke uddybe det lidt ... hvordan starter/stopper jeg dit cgi-script ?

>>disky: når der nu er java-understøttelse på serveren, kan jeg så komme uden om cgi-scriptet og starte CommServer direkte ??
Avatar billede bingokaj Nybegynder
10. februar 2002 - 15:03 #6
PS: Det er en NT eller W2K server...
Avatar billede mel2000 Nybegynder
12. februar 2002 - 17:43 #7
Jeg har lige været inde på www.azero.dk
Der står ikke noget om at de understøtter Java. De understøtter
JScript(MS), ASP, Perl, C Sharp osv. Men ikke java. Jeg tror at de ville skrive at der var java understøttelse hvis der var.

mel2000
Avatar billede avnes Nybegynder
13. februar 2002 - 12:20 #8
Jeg har sgu ennu ikke set en Unix maskine som ikke har et JDK eller et JRE installert :-)
Avatar billede disky Nybegynder
13. februar 2002 - 18:28 #9
avnes. tja synd for dig.

Men selvom det var installeret er det bestemt ikke sikkert du kan bruge det.

bingokaj:
Hvad pokker er det for en point fordeling ??? Mel har jo ikke engang svaret på dit spørgsmål