Avatar billede brobaek Nybegynder
08. februar 2002 - 17:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Variable i Access

Hvordan får jeg indsat en variabel fra et VBA-module som kriterie i en query ?

Kan man gøre lidt som med forms :
[module]![module-navn]![procedure-navn]![variabelnavn]
(jeg har prøvet dette, men det virker ikke)

mvh
Martin
Avatar billede onlinepc Nybegynder
08. februar 2002 - 17:30 #1
Du kunne prøve at skrive variabelværdien ned i en textbox, før du starter din query, og så slette den igen umiddelbart bagefter.
Kun en strøtanke.

textbox = variabel
[module]![module-navn]![procedure-navn]![textbox]
Avatar billede jhc Nybegynder
08. februar 2002 - 19:59 #2
Jeg ville nok lave en SQL-sætning over imodulet eller indsætte værdien temporært i en tabel.

Hvis du vil have et eksempel så skriv.
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2002 - 20:03 #3
You have a global variable and a global function  (in a module)
Global gMyInt As Integer

Function MyInt() As Integer
    MyInt = gMyInt
End Function

Then your query would look like this:
SELECT *
FROM YourTable
WHERE ((([YourTable].nummer)>MyInt()));

you set the variable anywher in your program befor eusing it in the query

gMyInt = 10
Avatar billede brobaek Nybegynder
09. februar 2002 - 21:03 #4
Tak for svarene, men det er en del af en process, hvor jeg nødig vil mixe VBA-SQL og MS-Access forespørgsler.

Ideen med textboxen har vi også overvejet, men det er nok lidt for "sjusket".
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2002 - 22:46 #5
brobaek>its easy to reject an answer, but the answer is give from the information given in the question, if your NOT happy with the answers then you HAVE to give MORE information to help us give YOU an answer you can accept, but then for 15 points who cares!
Avatar billede brobaek Nybegynder
10. februar 2002 - 14:33 #6
Hi terry!
I disagree with you. I asked a question how to put a variable into a MS Access query, not whether a SQL-string could be used nor other indirect solutions.
But of course I should have inform which solutions we already tried, which would have saved all of us for some time...
Avatar billede terry Ekspert
10. februar 2002 - 14:42 #7
There is NOTHING to disagree on! You asked a question,(Hvordan får jeg indsat en variabel fra et VBA-module som kriterie i en query ?)
and you got an answer to the question asked, no more, no less,
buth it seeems you cant use it! I'me sure an answer which suits your requirements will pop up at some time or other, but it snot too easy when we dont know your requirements!
Avatar billede terry Ekspert
10. februar 2002 - 14:44 #8
Oh! Maybe you didnt read my answer fully! The SQL was ONLY an example as to how to use the variable supplied by a module! I CAN NOT see antything which is indirect here!