Avatar billede zycho Nybegynder
08. februar 2002 - 12:09 Der er 5 kommentarer

Mest stabile motherboard til Pentium IV Nortwood 2,2 GHz ?

Er der en som kan fortælle mig hvad der er det mest stabile motherboard til Pentium IV Nortwood 2,2 GHz  ?

Flg Hardware skal sidde på motherboardet:

- Pentium IV 2,2 GHz Nortwood
- god køler (men hvilken ?)
- 512 MB Apacer DDR RAM
- Creative Geforce 3 TI 500
- Creative SB Live! Player 1024

Jeg har tænkt på dette motherboard:
http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4b266/overview.htm

MHT stabiliteten må det jo være et spørgsmål om chipsettet....Da det der ASUS motherboard kører med et Intel Chipset (845d), ville jeg tro at det ville være det mest stabile. Men jeg tager måske fejl ? Hvad siger i ? Nogen af jer som har en Northwood og hvilket motherboard har i ellers i så fald ?

Jeg vil også gerne høre om hvilken køler jeg burde købe (den skal køle godt, men ik larme og heller ikke koste mere end 500)...

Gode råd / Erfaringer er jeg meget interesseret i at høre om...

Avatar billede karlslund Nybegynder
08. februar 2002 - 19:18 #1
UHA den var hurtig!

Jeg ville selv købe et Asus, men det er lidt en religionssag. Det board du nævner har jeg selv med en 1.7GHz monteret. Det har ikke drillet til dato, og maskinen går aldrig ned.

Og giv den så et Audigy - et SB!Live får mindreværdskomplekser og rejser til Frankrig, når det hele tiden er sammen med så meget bedre hardware ;)

Mht. køler, så ved jeg ikke nok om dem - men det er der nok andre her der gør.
Avatar billede zycho Nybegynder
08. februar 2002 - 22:59 #2
karslund > Lydkortet har jeg i forvejen og det er fint nok for mig......Har ik lyst til at opgradere det (synes det er spild af penge)......

Men det er rart at høre om dine gode erfaringer med det board....Sådan noget kan jeg lide at høre :)))) Desværre har du ik en northwood....ville ellers være fedt at høre om Northwood ejernes motherboards...

Hvad siger i andre ?
Avatar billede zycho Nybegynder
09. februar 2002 - 13:07 #3
PLz hjælp mig ;)
Avatar billede zycho Nybegynder
09. februar 2002 - 23:03 #4
der er nu afsat 100 points oven i.....
Avatar billede karlslund Nybegynder
10. februar 2002 - 10:39 #5
http://www.xbitlabs.com/mainboards/asus-p4b266/

Der er en test, hvor de tester den med en 2.0 GHz Northwood.

Kig bl.a. under konklusionen, hvor der under plusser er nævnt "Stable performance, even during overclocking".

Mit er ikke O/C'et, men jeg kan godt skrive under på at det er "Stable" :)