Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
08. februar 2002 - 00:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

.htaccess

Jeg kører W2k og apache webserver. Jeg prøver at få .htaccess til at virke, men det virker ikke rigtigt.
Jeg har givet htacces følgende rettigheder:
AllowOverride None

Jeg mener at have læst mig til at det skal være noget andet, men så kommer der en fejl 500, når jeg kalder siden.
Min .htaccess-fil ser således ud:
AuthName "SkriverNet"
AuthType Basic
AuthUserFile c:/programmer/apache group/apache/web
require valid-user

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede Noone Nybegynder
08. februar 2002 - 01:06 #1
Eh... Prøv med
AllowOverride AuthConfig

Ellers må du komme med de sidste linier fra error.log eller hvad pokker den nu måtte hedde på windows.
Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
08. februar 2002 - 01:11 #2
Linien fra error-loggen ser således ud:
[Fri Feb 08 01:09:33 2002] [alert] [client 213.237.72.67] c:/programmer/apache group/apache/web/.htaccess: Invalid auth file type: group/apache/web
Og det er med "AllowOverride AuthConfig"
Der kommer også fejl ved alle de andre tilstande undtagen "None".
Avatar billede djernaes Nybegynder
08. februar 2002 - 01:39 #3
Hej,

Husk "..." omkring alt hvad der har space i :)

Martin
Avatar billede Noone Nybegynder
08. februar 2002 - 01:51 #4
NONE betyder at .htaccess filer slet ikke er tilladt, derfor ingen fejl, men jeg havde overset det der mellemrum, så som djernaes siger skal der "" rundt om, altså sådan her:

AuthUserFile "c:/programmer/apache group/apache/web"

Og AllowOverride SKAL være MINDST AuthConfig for at det vil virke.