Avatar billede klarsoe Nybegynder
08. februar 2002 - 00:25 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Netværk win 98

Hjælp, jeg sidder på et hotel i USA med Lan netværk og mulighed for Gratis Internet.
Min Compaq Armada M700 med Win 2000 har jeg bare tilsluttet og det kører, den er vistnok sat op til automatisk at finde IP add eller hvad det nu er.

Jeg har også en IBM T21 med Win 98, der har vi problemet. jeg ved ikke hvordan man konfigurerer den, hvem kan hjælpe mig med at få den på netværk.

Kan man også lave en opsætning så den loge på automatisk.

Hans
Avatar billede zliber Nybegynder
08. februar 2002 - 00:28 #1
En opsætning så den logger på automatisk kan man ikke lave nej!

Men ellers så kør: GUIDEN HJEMMENETVÆRK
Den ligger i START--->PROGRAMMER--->TILBEHØR--->KOMMUNIKATION
Avatar billede grinderslev Praktikant
08. februar 2002 - 00:28 #2
Du skal have adressen på deres proxy...
Avatar billede grinderslev Praktikant
08. februar 2002 - 00:31 #3
Hvad ved du om deres netværk? Er der DHCP?, Firewall m.m.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
08. februar 2002 - 00:31 #4
Du kan da ikke sige hjælp til at du bor på et hotel med fri internet!! :o)

Men prøv at sætte din win 98 se til DHCP - højreklik på din "NETWORK" icon, vælg properties, vælg TCP/IP - vælg properties til den og find det sted hvor der står "optain automatic ip" - noget i den stil.
Avatar billede klarsoe Nybegynder
08. februar 2002 - 00:43 #5
Det er prøvet men har ikke hjulpet.
Jeg har lige været på en side som oplyste min IP add. kan det evt, hjælpe hvad med subnet mask skal det også bruges.

Jeg siger ikke hjælp til Gratis Internet, jeg siger hjælp til MERE gratis Internet
Avatar billede grinderslev Praktikant
08. februar 2002 - 00:47 #6
Du må kunne se hvordan netværks instillingerne ser ud i den maskine du kører på. Hvis den virker, er det bare at kopiere opsætningen.
Avatar billede klarsoe Nybegynder
08. februar 2002 - 00:57 #7
Det har jeg set efter men, I TCP/IP indstillingerne er den sat til
Optain an IP Address Automatically og
Optain an DNS Server Address Automatically

og det giver mig ikke mulighed for at kopierer noget da de ikke bliver vist.

Hvad med DNS Configuration er der en Default man kan bruge (jeg ved ikke hvad det betyder)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
08. februar 2002 - 00:59 #8
Du har to maskiner på hotellet? Prøver du at logge på med dem begge på én gang?! Hvis du gør, er det jo muligt at de begrænser dig til kun at må bruge én maskine ad gangen. Men ja, gør som Grinderslev - kig på opsætningen i windows 2000 - og gør det samme på win98. Ellers må du jo nøjes med at køre med den ene maskine. Men muligt at du bare ikke må køre med to maskiner på én gang.. men spørg på hotellet - de må da vide det.
Avatar billede hald. Nybegynder
08. februar 2002 - 01:15 #9
En hurtig kommentar - Hvilke netværkskomponenter har du installeret på de to cpu'er...? (under Netværk i Kontrolpanel). Du kan evt. prøve selv at tildele dem deres egen ip-adresse + subnet maske ;o)

Ps. Jeg kan se at du har prøvet at kører "Guiden hjemmenetværk..". Det gjorde du vel fra din win2k, eller hva' ?
Avatar billede klarsoe Nybegynder
08. februar 2002 - 01:15 #10
Ja jeg har 2 maskiner, En Compaq jeg bruger til arbejde, og en IBM til privat og det ville jo være fin hvis de begge kunne bruges.

Jeg bruger kun en af gangen, og nej den lille 17 årige pige som står i receptionen ved ikke noget om noget. (men hun er meget sød)
Avatar billede grinderslev Praktikant
08. februar 2002 - 01:20 #11
Prøv at skrive ipconfig eller winipcfg på en dos prompt..... så får du maskinens IP-adresse.
Avatar billede hald. Nybegynder
08. februar 2002 - 01:25 #12
HUSK at "internet connection sharing" skal være enabled ! Ellers har den anden cpu ikke mulighed for at slippe igennem
Avatar billede klarsoe Nybegynder
08. februar 2002 - 01:32 #13
Da jeg tilsluttede min Win 2000 maskine har jeg ikke gjort noget jeg bare satte kablet i og startede IE og det virkede bare.

Og jeg har på win 98 maskinen forsøgt at lave en ny internet opkobling via LAN og ikke "guiden hjemmenetværk"
Avatar billede hald. Nybegynder
08. februar 2002 - 01:35 #14
Der er også lige en anden ting. Husk at tildele nummer 2 cpu med nummer 1 cpu's IP-adresse, som gateway.

Sæt den evt. op med den ip-adresse, som du har fundet frem til. Et hurtigt eksempel: Hvis din overordnede ip er xxx.xxx.x.1, så skal nummer 2 cpu have tildelt: xxx.xxx.x.2 ! Subnet på dem begge skal være 255.255.255.0.
Derudover skal du som tidligere nævnt tildele nummer 2 pc, med nummer 1 pc's ip-adresse og samme dns'er som "serveren" får tildelt.

Hald ;o)
Avatar billede grinderslev Praktikant
08. februar 2002 - 01:38 #15
Du har sikkert kun lov til at koble 1 pc til pr stik.
Avatar billede hald. Nybegynder
08. februar 2002 - 01:41 #16
ER din LAN-forbindelse oppe og køre - kan du se den anden cpu ?
Avatar billede hald. Nybegynder
08. februar 2002 - 01:42 #17
Hvis der stadig ikke sket nogen forandring, efter at have prøvet det vi har foreslået, er jeg bange for at Grinderlev har ret... ;o(
Avatar billede klarsoe Nybegynder
08. februar 2002 - 14:29 #18
Tak for hjælpen Guys, jeg er ikke kommet så meget videre med win 98 maskinen, jeg har prøvet alt hvad i har foreslået men det vil bare ikke virke, jeg må nok bruge den ene på Lan og den anden på det gode gamle 56K modem (det er også gratis)

Ciao
Hans
Avatar billede hald. Nybegynder
08. februar 2002 - 15:03 #19
Sorry !