Avatar billede range Nybegynder
07. februar 2002 - 22:09 Der er 26 kommentarer og
3 løsninger

Slørede billeder

Hejsa
Min win2k er begyndt at opføre sig mærkeligt - den har problemer med at vise billeder. De bliver slørede og ligner mest noget fra de gamle CGA/EGA-dage. indtil videre har jeg oplevet det i ie6 og i diverse mediaplayeres. Nogle der har oplevet noget lignende og eventuelt ved hvad der er galt.

/range
http://www.range.dk
Avatar billede egede Nybegynder
07. februar 2002 - 22:10 #1
Og det er ikke din skærm der er problemet?
Avatar billede range Nybegynder
07. februar 2002 - 22:14 #2
Jeg har smidt et screenshot her: http://home19.inet.tele.dk/xmen/prob/screenshot.jpg

/range
Avatar billede range Nybegynder
07. februar 2002 - 22:15 #3
egede -> Jeg håber sq ikke at det er min skærm eller mit grafikkort der er noget i vejen med :-/

/range
Avatar billede egede Nybegynder
07. februar 2002 - 22:16 #4
det er i hvert fald ikke din skærm, men det kunne da godt være grafikkortet, hvilken type har du?
Avatar billede range Nybegynder
07. februar 2002 - 22:18 #5
Asus v7700 G2
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. februar 2002 - 22:21 #6
har du opgraderet din driver til Asus V7700 G2
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. februar 2002 - 22:22 #7
http://usa.asus.com/index.asp her kan du hente nye drivere
Avatar billede range Nybegynder
07. februar 2002 - 22:23 #8
jeps ... det er 23.11 så vidt jeg husker ... jeg har lige upgraded dem til den seneste asusdriver.  Det afhjalp desværre ikke problemet :-/
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. februar 2002 - 22:28 #9
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V7x00/

læs teksten så du får den rigtige driver
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. februar 2002 - 22:29 #10
23.11 til Win2k/WinXP ligger og venter på dig ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. februar 2002 - 22:30 #11
sorry, den hedder Win2kXP_21.83.exe
Avatar billede range Nybegynder
07. februar 2002 - 22:30 #12
Jeg vil påstå at det ikke er et driver-problem, da jeg har kørt med den samme driver i omkring 2 måneder før billederne gik kage her den anden dag. Det var først derefter jeg skiftede driver og det har ikke afhjulpet problemet
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. februar 2002 - 22:34 #13
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. februar 2002 - 22:36 #14
Oh,Oh, så ikke dit sidste indlæg.

Jeg har set fejlen før, men kan ikke lige huske hvor.
Det er et par måneder siden jeg så fejlen.

Du må vente til der er en der ser fejlen og har en løsning.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. februar 2002 - 22:37 #15
er det kun i IE eller optræder den i andre billedsammenhænge, f.eks. Photoshop eller lignende programmer?
Avatar billede range Nybegynder
07. februar 2002 - 22:38 #16
jepper .... men i hvert fald tak for forsøget :-)
Avatar billede range Nybegynder
07. februar 2002 - 22:39 #17
Det optræder i både ie, win mediaplayer og i realplayer, men ikke i win imaging ... underligt
Avatar billede range Nybegynder
07. februar 2002 - 22:40 #18
og der er nogle billeder ie sagtens kan vise - eksempelvis reklamen på denne side er ok, det samme er E'et i toppen
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. februar 2002 - 22:47 #19
mon det kan være Active Desktop der driller?
Avatar billede range Nybegynder
07. februar 2002 - 22:53 #20
Jeg har ikke slået active desktop til...
Avatar billede egede Nybegynder
07. februar 2002 - 22:54 #21
har du prøvet at mærke på dit grafikkort om der skulle være overophedet?
Avatar billede range Nybegynder
08. februar 2002 - 01:31 #22
Jeg må indrømme at jeg ikke har målt temperaturen på grafikkortets GPU, men jeg tror ikke at den er gal med det, da mit kabinet er åbent og min T-bird 1400 ligger på 42 grader C.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. februar 2002 - 01:38 #23
jeg tror ikke at det er varmen, så ville det gælde alle billeder.
Mit grafikkort kørte i lang tid med en temp på 56 grader, det betød intet.
Avatar billede bursch Nybegynder
08. februar 2002 - 12:41 #24
Prøv at kør en reparation af win2k.
Du kan boote fra cd'en

\\Sleepy/Bursch out ;)
Avatar billede range Nybegynder
09. februar 2002 - 11:34 #25
Jeg har kigget lidt videre på problemet og har fundet ud af at det faktisk kun er jpg, billeder den ikke kan vise i ie. Den kan heller ikke afspille mpg filmklip i mediaplayer eller realplayer.  Til gengæld kan jeg godt vise jpg i det medfølgende Imaging. Dvs. der er et eller andet der tyder på at det er decoderen der er noget i vejen med og ikke min hardware.

/range
Avatar billede range Nybegynder
09. februar 2002 - 11:36 #26
Jeg glemte lige at den heller ikke kunne afspille mine dvd-film vha. power-dvd :-/

/range
Avatar billede range Nybegynder
12. februar 2002 - 15:08 #27
Hej igen ... så tror jeg endelig at jeg har fundet et svar på mit problem (med lidt hjælp fra SHG's teknikkere http://www.shg.dk ). Det kan læses her http://www.gordonfamily.com/amd/ og beskriver symptomerne temmelig præcist. Det viste sig ikke at være et software-problem, men et hardware-problem. Grunden til at jeg kom til den konklusion var at jeg installerede et nyt OS (winXP) på en helt ny harddisk og samme problem opstod. Jeg vil dog lige teste systemet færdigt for at være 100% sikker i min konklusion.

/range
http://www.range.dk
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. februar 2002 - 15:49 #28
hmm, det ser ud til at du har fundet det rigtige sted!
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. august 2002 - 11:32 #29
tak for points