Avatar billede lars_jensen Nybegynder
07. februar 2002 - 21:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ftp i shell scripting

Jeg har brug for at et shellscript kan hente en fil fast fra en ekstern ftp site... er der nogen der har et kort eksempel på hvordan jeg kringler den nemmest muligt.

Links, refs eller eksempler modtages med kyshånd

/ LJ
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
07. februar 2002 - 21:24 #1
Systemet er FreeBSD 4.5, standardshell er BASH, men koder normalt /bin/sh (normalt og normalt, er newbie)
Avatar billede milpoer Nybegynder
07. februar 2002 - 22:31 #2
ftp user:pass@domaine.dk/fil.txt

mener jeg gør det..
Avatar billede skwat Praktikant
09. februar 2002 - 12:35 #3
næsten rigtigt
ftp ftp://user:password@ftpsted.dk/den/fulde/sti.txt
(Kan også bruges til at hente flashfil ned fra en ynglings site:))

i man ftp er der ligeledes beskrevet hvordan man laver 'lidt' logik i ftp, eks. ta filen  test*.txt men kune hvis * er over 4.
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
09. februar 2002 - 13:05 #4
hmm, skwat kommenterer og jeg får mail om at milpoer har svaret... det går godt :))

tak for assistancen begge
Avatar billede skwat Praktikant
16. februar 2002 - 22:59 #5
:) nogen gange sker der ting man ikke skal forstå