Avatar billede p3_denmark Nybegynder
07. februar 2002 - 20:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Undefined variabel......

Har lige installeret Apache, php og mysql og det virker også fint nok, men når nu jeg laver en kode, så kommer den med den der åndesvage fejlmeddelse:
Undefined variabel..............

og det er jo
if($id) {

Da jeg kørte WinME, gik man ind i PHP.INI under windows mappen, men nu da jeg kører XP, så kan man ikke ændre det der (fjerne semikolon)

HVOR gør jeg det så?
Avatar billede repsac Nybegynder
07. februar 2002 - 20:41 #1
Se i din php.ini:

Sæt et ; foran denne linie:
error_reporting= E_ALL; display all errors, warnings and notices
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. februar 2002 - 20:41 #2
if (!isset($tid)) { kan vel gøre det
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. februar 2002 - 20:42 #3
repsac, det var lige den jeg sad og kiggede efter, men glemte at kigge i php.ini sad og goede i httpd.conf *DOH* :-)
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
07. februar 2002 - 20:42 #4
Repsac
Jeg vil jo gerne have fejlmeddelser osv.. Bare ikke DEN fejl...
Førhen kunne jeg rette det ved at (sætte et ;) ud for en bestemt linje
Avatar billede repsac Nybegynder
07. februar 2002 - 20:43 #5
... eller indsæt denne linie øverst i dine php-sider:
error_reporting(E_ALL ^ ~E_WARNING);
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
07. februar 2002 - 20:44 #6
Nice, det virkede jo alligevel