Avatar billede k.r Nybegynder
07. februar 2002 - 20:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dramatic Transition

jeg har lavet en side med Dramatic Transition som her !<meta http-equiv="Page-Enter"
content="revealTrans(Duration=3.0,Transition=15)">

det virker...  meeeeen  hvor dan for jeg det til at virke i et frameset  ??????????????????
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
07. februar 2002 - 20:41 #1
Nu er jeg ikke lige helt med på hvad Dramatic Transition er, men mit gæt er at du skal sørge for at implementere den nævnte meta kode i de dokumenter du henter ind i dit frameset!?!

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
07. februar 2002 - 20:49 #2
Nu har jeg lige testet Dramatic Duration i et frameset med 8 frames.
Det virker på nøjagtig samme måde som med en almidelig html side.
Placer meta-koden lige under <TITLE></TITLE> taget inden for <HEAD></HEAD> taget.
Er disse tag's der ikke i forvejen i det dokument hvor du har sat dine frameset's op i, så put dem ind øverst.

Venligst
Kristian Bjørn
KB3-MultiMedieDesign
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
07. februar 2002 - 20:52 #3
... og KUN på din frameset side(og IKKE som nævnt øverst i alle de dokumenter du henter ind via framesetet.)
Avatar billede k.r Nybegynder
08. februar 2002 - 17:11 #4
!<meta http-equiv="Page-Enter"
content="revealTrans(Duration=3.0,Transition=15)">

det er en side fader og den virker normalt på enkel side men ikke i frames kan nogle fortælle min hvordan det skal gøres i et frameset.........
Avatar billede k.r Nybegynder
08. februar 2002 - 17:15 #5
hvis det virker for dig så hit med coden
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
08. februar 2002 - 21:00 #6
Jammen du kan da godt få koden, men jag HAR altså forklaret ovenover hvordan jeg har gjort. Hvad skal jeg evt. undlade af min laaange kode... Du får bare hele smøren(har lige checket det igen, virker fortrineligt - god effekt i øvrigt). Læg mærke til at "Transition" koden ligger øverst på siden.

Dette dokument er gemt som index.asp:
<html>
<head>
<title>Entale Multiplayer Online Portale</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="Page-Enter" content="revealTrans(Duration=3.0,Transition=15)">
<script>
<!-- denne funktion "CleanUserOnline()" der kaldes når browseren lukkes åbner et nyt vindue -->
<!-- som sletter den aktuelle bruger fra OnlineNames tabellen i databasen -->
function CleanUserOnline()
{
iwin = window.open("ClearUser.asp", "iwin", "status=no, toolbar=no, location=no, menu=no, width=5,height=5,top=5,left=5'");
}
</script>
</head>

<!-- Topframe indeholder kun grafisk-topbar -->
<!-- OnUnLoad kalder en Javascriptfunktion "CleanUserOnline()" når browseren lukkes med krydset øverst i højre hjørne... -->
<frameset rows="104,470" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" cols="*" onunload="CleanUserOnline();">
<frame name="topFrame" scrolling="NO" noresize src="TopFrame.htm" >

<!-- Udskrift af "antal online" og deres ChatHandle i 2 frames -->
  <frameset cols="250,600" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
    <frameset rows="98,600" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
      <frame name="OnlineNumbers_frame" scrolling="NO" noresize src="ShowOnlineNum.asp" >
      <frame name="OnlineNames_frame" scrolling="NO" noresize src="ShowOnlineNames.asp">
    </frameset>

<!-- CHAT HOVEDET. Øverste del af de ialt 3 frames som udgøre selve chatten -->
    <frameset cols="260,300" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
      <frameset rows="55,500" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
        <frame name="ChatTOP_frame" scrolling="NO" noresize src="chat_header.asp" >

<!-- Chat READ henter chat-tekst fra databasen -->
        <frameset rows="160,98" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
          <frame name="ChatREAD_frame" scrolling="NO" no resize src="Chat_read.asp">

<!-- Chat WRITE - Skriver chat-tekst til databasen,
her ligger også muligheden foe at ændre ChatHandle -->
          <frame name="ChatWRITE_frame" scrolling="NO" noresize src="Chat_write.asp">
        </frameset>

<!-- GameList er en liste over de spil som bliver "oprettet" udbudt af entale -->
      <frame name="GameList_frame" scrolling="NO" noresize src="GameList.asp">

    </frameset>
<noframes>
<body bgcolor="#FDFCF0">
</body></noframes>
</html>

Venligst
Kristian Bjørn
KB3-MultiMedieDesign