Avatar billede jlk Nybegynder
11. juni 1999 - 13:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Huske videre fra database...

Hej der.

Jeg har lavet et loginscript og tjekker i acces-database, men samtidig skal jeg have nogle oplysninger om kunden med videre - ID, brugernavn, password, så alt hvad han laver på sitet kun er de ting der vedkommer ham.

Hvordan gør jeg det??

jlk
Avatar billede cybles Nybegynder
11. juni 1999 - 13:54 #1
hej jlk

Det lyder som en størret opgave det du er gået igang med.

Hvorfor benytter du ikke et færdigt shopping card som du så tilpasser ?

Jeg kan godt vise dig hen til et sted hvor du kan hente et gratis card som du kan ændre på.
Avatar billede theartist Nybegynder
11. juni 1999 - 14:03 #2
det sted ville jeg også gerne lære at kende...
Avatar billede jep Nybegynder
11. juni 1999 - 14:15 #3
Du kan gemme de oplysninger du vil tage med videre i sessionsvariable. Så har du adgang til dem fra alle ASP siderne indtil brugerens session timer ud (Default efter 20 min uden aktivitet). Det er ret let, du skriver bare:

Session("Brugernavn") = "JLK"

og du kan derefter få fat i det igen ved at referere til Session("Brugernavn").
Avatar billede jlk Nybegynder
11. juni 1999 - 14:34 #4
Lyder godt, lad mig få den adresse :-)

jlk
Avatar billede jlk Nybegynder
11. juni 1999 - 14:35 #5
Hej Jep.

Ser fornuftigt ud, tak skal du ha' :-)

jlk
Avatar billede meyer Nybegynder
11. juni 1999 - 18:29 #6
Hej cybles.

Hvad er linket til det shoppingcart?

Meyer :o)