Avatar billede mightythor Nybegynder
07. februar 2002 - 11:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der galt her?

<!--#include file="../admin.inc"-->

<%
response.buffer = true
%>

<%
set conn = server.createobject("adodb.connection")
set rs = server.createobject("adodb.recordset")
conn.open "driver={microsoft access driver (*.mdb)}; dbq=" & server.mappath("mndtilbud.mdb")
sqlstmt = "select id from rover where id=" & trim(request.querystring("id"))
set rs = conn.execute(sqlstmt)

strfile = rs("intern") & ".jpg"

set fso = server.createobject("scripting.filesystemobject")
if (fso.fileexists(server.mappath("/test/mndtilbud/billeder/" & strFile))) then
fso.deletefile(server.mappath("/test/mndtilbud/billeder/" & strfile))
set fso = nothing
else
set fso = nothing
end if

set rs = nothing
sqlstmt = "delete * from rover where id=" & trim(request.querystring("id"))
conn.execute sqlstmt
conn.close: set conn = nothing

response.redirect ("radmin.asp")
%>
Avatar billede freedom Nybegynder
07. februar 2002 - 11:58 #1
hvad er fejlen???
Avatar billede mightythor Nybegynder
07. februar 2002 - 12:00 #2
Jeg får en 'siden kan ikke findes' fejl :(
Avatar billede coltau Juniormester
07. februar 2002 - 12:03 #3
1. Du skal have skriverettigheder for at slette en fil i mappen.
2. Hvis den ikke kan finde filen: server.mappath("/") & "/test/mndtilbud/billeder/" & strFile) ' Gå altid ud fra roden.
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2002 - 12:07 #4
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis HTTP-venlige fejlmeddelser

og fortæl SÅ fejlen...
Avatar billede mightythor Nybegynder
07. februar 2002 - 12:10 #5
ADODB.Recordset error '800a0cc1'

Elementet kan ikke findes i den samling, der svarer til det anmodede navn eller ordenstal.

/test/mndtilbud/rslet.asp, line 14
Avatar billede mightythor Nybegynder
07. februar 2002 - 12:19 #6
Hmm der er vist ingen tvivl om at den ikke gør hvad jeg vil have den til i denne linie:

strfile = rs("intern") & ".jpg"

Den kan vist ikke finde ud af at hente de rigtige data ud af database, men jeg kan sgu ikke lige greje hvorfor...
Avatar billede mightythor Nybegynder
07. februar 2002 - 12:22 #7
Hvis jeg i stedet skriver:

strfile = "test" & ".jpg"

Så virker det fint.

Så hvordan får jeg værdien af database feltet 'intern'??
Avatar billede medions Nybegynder
07. februar 2002 - 12:26 #8
strfile = "" & rs("intern") & "" & ".jpg"

//>Rune
Avatar billede mightythor Nybegynder
07. februar 2002 - 12:31 #9
Virker ikke Rune, får samme fejl som ovenover
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2002 - 12:33 #10
i din sql-sætning udvælger du kun kolonnen ID - du kan derfor ikke efterspørge kolonnen INTERN... derfor er du nødt til dette;

sqlstmt = "select id, intern from rover where id=" & trim(request.querystring("id"))
Avatar billede medions Nybegynder
07. februar 2002 - 12:33 #11
Jamen dit id i din SQL statement, findes jo ikke i databasen - det er jo det den skriver... -prøv lige at tjekke det efter...!

//>Rune
Avatar billede mightythor Nybegynder
07. februar 2002 - 12:40 #12
Keysersoze det var jo det :) :) :)

Utroligt at det er de små ting man overser...

Så virker det sgu, tak skal du have points er dine.

Tak til jer andre også