Avatar billede chrilles Nybegynder
07. februar 2002 - 08:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Simpel betinget SQL sætning til Access database på MS2000 server virker ikke!

Se venligst denne sql sætning. Ganske simpel, men min WHERE betingelse virker ikke! Uden where vælges alle data som de skal - og hvis min betingelse kun er en betingelse på et boolean felt (where Testuser = -1) er der heller ingen problemer. "" omkring felterne virker heller ikke.

Jeg har også forsøgt bare med WHERE CountryName = 'Denmark' ", strConnect - (også med "") men det virker heller ikke.

Vil jeg evt. kunne få noget ud af at komme sql-sætningen i en variabel? I så fald - hvordan sætter jeg den variabel ind efter objRs.Open i stedet for selve sql-sætnigngen?

Er der en eller anden som har et godt forslag. Jeg synes opgaven burde være enkel og forstår ikke hvorfor der er problemer.

uddrag af min kode ser sådan ud:

Set objRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

objRs.Open "SELECT FullName, Email, TestUser, ID, CountryName FROM TestData WHERE CountryName = 'Denmark' OR CountryName = 'DK' ", strConnect

Hvis det skulle have nogen interesse så ser min strConnect sådan ud:
strConnect = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=D:\Inetpub\wwwroot\gem\base\gem.mdb; Persist Security Info=False"

Mange venlige hilsner
Avatar billede webbe Nybegynder
07. februar 2002 - 09:07 #1
Melder den nogen fejl?
Avatar billede chrilles Nybegynder
07. februar 2002 - 09:30 #2
Den vælger sipmelt hen nogle forkerte poster. Eks. første og sidst record - eller anden record!!!! :-| Det afhænger lidt af hvilke "" '' '""' jeg sætter. Men altså aldrig de rigtige records.
Avatar billede medions Nybegynder
07. februar 2002 - 11:07 #3
hvad indeholder din strConnect?

//>Rune
Avatar billede chrilles Nybegynder
07. februar 2002 - 11:32 #4
Hvis det skulle have nogen interesse så ser min strConnect sådan ud:
strConnect = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=D:\Inetpub\wwwroot\gem\base\gem.mdb; Persist Security Info=False"

Se også nederst i første indlæg :-)
Avatar billede medions Nybegynder
07. februar 2002 - 11:37 #5
*LOL* doh.. *G* undskyld! ;-)

-kigger lige på det igen then... :-0

//>Rune
Avatar billede coltau Juniormester
07. februar 2002 - 13:12 #6
SQL-sætningen vil finde de poster frem hvor CountryName er enten 'Denmark' eller 'DK' - hverken mere eller mindre. Kan du have et problem med store og små bogstaver eller med uønskede spaces i databasen. ?
Avatar billede chrilles Nybegynder
07. februar 2002 - 13:42 #7
Jeg har tjekket for spaces - ligeså med store og små bogstaver. :-((
Avatar billede chrilles Nybegynder
08. februar 2002 - 11:41 #8
Jeg har selv fundet løsningen - via access view sql

"SELECT FullName, Email FROM RequestMaterial WHERE (((CountryName) Is Null Or (CountryName)='denmark' Or (CountryName)='danmark' Or (CountryName)='dk' Or (CountryName)='') AND ((EmailGemNews)=-1))"