Avatar billede bentn Nybegynder
07. februar 2002 - 01:15 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

"Loft" på ftp-server

Lige et hurtigt spørgsmål..
Er der nogle grænser for hvor meget kan kan downloade fra en Ftp-Server..altså kan den stoppe hvis man når over et hvis antal MB? - eller skal den sættes op så der ikke er noget "loft"/grænse på hvor meget der kan hentes?
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. februar 2002 - 01:18 #1
Normalt er der ikke loft, men man kan godt sætte et loft pr session, eller et ratio der siger man skal uploade X-MB for at få lov til at dovnloade y-MB

.: Visto.dk IT-service
Avatar billede bentn Nybegynder
07. februar 2002 - 01:35 #2
vil det sige at en server køre uden loft og der ikke er noget man skal klikke til eller fra?-eller checke? (men at man kan gøre det som en "service",som den visto.dk nævner?)
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. februar 2002 - 02:17 #3
binnggoooo :-)
Avatar billede cpufan Juniormester
07. februar 2002 - 06:52 #4
det kommer jo helt an på hvordan FTP-programmet på serveren er konfigureret. Og det er heller ikke alle FTP_programmer der understøtter "ratio".
Er det din egen FTP-server, kan du jo tjekke instillingerne.
Hvis det er hos din udbyder, må du spørge firmaet, da der ikke kan gives et entydigt svar.
Avatar billede bentn Nybegynder
07. februar 2002 - 13:20 #5
-Tak for feedback'en
Serveren er, Serv-U og der er mulighed for at aktivere Ratios,det er dog ikke gjort-Men som jeg forstår det så er det ikke nødvendigt,og at den nu køre uden loft for hvor meget der kan downloades.

Er der andet jeg skal tage højde for? tænker på tiden/"time-out".Jeg vil bare sikre mig at den kan køre uden disse begræsninger.
Avatar billede cpufan Juniormester
07. februar 2002 - 13:28 #6
Public area, samtidige brugere, båndbredde max pr bruger,
IP-ban, osv.
Hvad er det der skal downloades?
Avatar billede bentn Nybegynder
07. februar 2002 - 17:00 #7
Tak for forslag, men det eneste jeg ville sikre mig var at der ikke var noget som "Loft" eller Tidbegræsning som man skulle checke et sted og slå det til eller fra.
(Det er bare en alm. hjemmelavet avi-video en bekendt skal se/hente)
-syntes i begge har givet go'e svar, så i for lidt point hver (Visto.dk, et mer' da han var først,okay?)
Avatar billede cpufan Juniormester
07. februar 2002 - 22:32 #8
fint med mig, hovedsagen er at du blev hjulpet tilfredsstillende
Avatar billede prebencharlie Nybegynder
02. marts 2002 - 09:26 #9
Bentn: jeg så du havde lavet en artikel omkring opsætning af ftp server på en speedstream router kan du send mig den på christensendunder@mail.tele.dk
Avatar billede bentn Nybegynder
08. april 2002 - 18:03 #10
Er sendt