Avatar billede mickey777 Nybegynder
06. februar 2002 - 19:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan det overhovedet lade sig gøre ?

Jeg vil installere et grafikkort i min maskine. Min nuværende bundkort er et Asus P2B-F, som kun kan køre med AGP 2x. Det grafikkort som jeg vil have sat i kan enten køre med 2x eller 4x AGP.

Forhandleren sagde at, jeg ikke kunne foretage denne opgradering, og hvis det var jeg prøvet på at sætte kortet i min maskine og efterfølgende startet den op. Kunne jeg risikere at min computer ville brænde sammen. Dvs. samtlige komponenter på min bundkort ville være færdige = brændte kredsløb...

Er det overhovedet muligt ?

Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2002 - 19:17 #1
umiddelbart vil jeg mene at beskrivelsen 2x eller 4x betyder at den kan køre i begge dele, men jeg tør ikke sige om det er sandt.

Et kort kan ikke brænde alt af på et motherboard, men en ting på motherboardet kan også være nok til at du ikke kan bruge det mere.
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
06. februar 2002 - 19:19 #2
- i teorien er det da muligt at et kort kan brænde alle de andre dele af - men i dette tilfælde er det nok mere muligt at din forhandler er er en handelskole uddannet sælger der har absolut jack forstand på computere.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
06. februar 2002 - 19:28 #3
Vil mit bundkort ikke automatisk "slå fra", hvis nu kortet ikke kan køre.

Dvs. i værste tilfælde skal jeg bare skifte tilbage til mit oprindelige kort og det var så spild af penge ?
Avatar billede miljoeken Nybegynder
06. februar 2002 - 20:29 #4
du kan da bare sætte det til kun at køre med AGP 2x i BIOS...
Avatar billede hologram Nybegynder
06. februar 2002 - 20:46 #5
Lad mig gætte på det er en Merlin- eller Fona-ekspedient? :)
De plejer som regel at have mere forstand på at sælge end hvad det er de sælger... :)
Jeg havde et Asus P3B-F som jeg satte et 4x AGP-kort i.
Jeg kan med rimelig stor sikkerhed sige at dit grafikkort vil køre med maks understøttede fart. Altså, 2x AGP :)

Go plug it in ;)
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2002 - 05:31 #6
Mærkværdig argument fra ekspedienten, når kortet kan køre 2x ELLER 4x AGP. Så var det mere regulært om han sagde, det KUN kunne køre 4x. Se nu lige i manualen inden du sætter det i og starter op, om sådan et kort måske har jumper der skal sættes til 2x først.
Fabrikanten vil da ikke lave et 2x eller 4x kort, hvorefter sælgeren skal stå og advare mod at købe det til en 2x PC. Ak, de sælgere...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. februar 2002 - 06:36 #7
miljøken>> hans mobo kan kun køre 2X
Avatar billede rap-rap Nybegynder
14. februar 2002 - 15:57 #8
for pokker da. det er sq da AGP vi snakker om, det vil sige PNP ikk. det vil sige systemet selv finder ud af hvad det skal, jeg HAR aldrig hørt om et grafikkort med AGP spec. kan brænde et bundkort af som er bygget til AGP men hvis grafikkortet "KAN" køre X4 og X2, jamen da, så er det nærmeste for bundkortet at tage den hastighed som er max på grafikkortet, strømmen beder grafikkortet selv om, der er meget få antal bundkort hvor du selv kan gå ind at styre strømstyrken til AGP porten på, ALT styres jo fra bios eller jumperer på bundkortet. DET er SKI da lige før jeg vil sætte det i for dig og påtage mig ansvaret for det der "SKULLE" brænde sammen.
Og lige en ting mere, jeg har en kammirat som har et P2B-F bundkort, og der har været monteret et GeForce 2 Pro 64 som understøtter X4, Og det kørte bare, så jeg ville ikke være bange for at monter det op.
Men hvis du stadig er usikker, så spørg i en anden edb forretning, hvor de tænker kvalitet frem for penge, de findes
Avatar billede mickey777 Nybegynder
20. februar 2002 - 11:00 #9
Det er egentlig syndt for jer andre, som har bidraget til dette spørgsmål, at I ikke har indtastet jeres tilbagemeldninger som svar, men som kommentarer. Jeg ville gerne have uddelt "flere" point ud...
Avatar billede hologram Nybegynder
20. februar 2002 - 17:48 #10
Du kan da bare lave et nyt spørgsmål... ;))