Avatar billede daniel21 Nybegynder
06. februar 2002 - 16:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fejl i 3d max

Hey

Jeg har lige brugt en formue på 3d max, har eget webfirma.
Nu er det sådan at når jeg har værel hele registreringsmolevitten igennem komme den med denne feljmedddelelse lige før den starter programmet :

"nteractive renderer initalization failed
Please check your device settingsby using the h- command line option"

Nogen der kan hjælpe mig.

MANGE TAK

Daniel
Avatar billede daniel21 Nybegynder
06. februar 2002 - 16:16 #1
jeg skrev fejlmeddelselsen forkert den lyder sådan her :

"interactive 3d renderer initalization failed.
Please check your device setting by using the h- command line option"
Avatar billede ztilleto Nybegynder
07. februar 2002 - 00:06 #2
Det lyder som om den har problemer med den grafik opsætning du har valgt i starten..
Når men ihvertfald så gør som den siger, start max med -h option og vælg OpenGL f.eks. hvis det ikke var det du valgte før..

Mere information om maskine/grafik kort og hvilken options du valgte til at starte med ville være nice..

Ellers så ved jeg at discreet er rimelig brav til at hjælpe og har også en god help Database.

-ztilleto
Avatar billede daniel21 Nybegynder
07. februar 2002 - 09:11 #3
hvad vil det sige at starte max med -h option, skal jeg holde h nede når jeg starter programmet?

Men ellers tak ztilleto
Avatar billede daniel21 Nybegynder
07. februar 2002 - 10:01 #4
tak ztilleto fandt enmasse guf på discreets hjemmeside :-)
Avatar billede waffenss Nybegynder
09. februar 2002 - 20:19 #5
Du har nok valgt HEIDI (eller sån noget), vælg opengl eller direct3d, alt efter hvilket grafikkort du har
Avatar billede geek Nybegynder
20. februar 2002 - 20:20 #6
at starte max med -h option, betyder at du skla skrive noget lignene for at starte max (f.eks. under kør i menuen "start")
"c:\3D Studio Max\3dsmax.exe -h"
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. februar 2002 - 18:14 #7
daniel24>> Prøv at kontakte 3d Connection i København. De vil garanteret gerne hjælpe dig - de kan med garanti finde ud af det. Deres hjemmeside er www.3dc.dk

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede mr.punk Nybegynder
09. marts 2002 - 11:19 #8
... jeg ved det !
havde selv samme problem ...
da du instalerede programmet fik du en række muligheder for hvilken måde du ville rendere på... her skal du for at være sikke på at det virker vælge software rendering ...eller noget i den retning.
for at få mulighed for at væge dette igen kører du blot den angivne fil fra ms-dos promten så kommer der en msg box hvor du kan vælge ..

flere problemer så kontakt :

mrpunksinc@icqmail.com
icq: 127344547
Avatar billede mr.punk Nybegynder
15. marts 2002 - 09:53 #9
ahh fuk ... det skulle have været et svar ... hvis du kan bruge det ... kan du så ikke give mig point ... i need it