Avatar billede komp Nybegynder
05. februar 2002 - 23:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ang. telnet-forbindelse.

Hej Eksperter!

Jeg har et program, som kører en socket-forbindelse til en telnetserver. Når jeg har givet serveren diverse kommandoer, vil jeg til sidst have læst alle beskeder, som jeg får tilbage
fra serveren. Dette gøres ved hjælp af denne løkke:

while ((temp = ind.readLine()) != null)
{    System.out.println("svar: "+temp);

}

Problemet er bare at når den har udskrevet alt hvad der står i socket'en, så bliver den hængende i while-løkken. D.v.s. jeg får ikke null tilbage.

Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede challengers Nybegynder
07. februar 2002 - 09:01 #1
Dette skulle gerne virke - jeg har brugt det på et eller andet tidspunkt.

while( true )
{
    temp = in.readLine();
    if ( temp == null )
    break;
    else
        System.out.println( "svar: " + temp );
Avatar billede komp Nybegynder
07. februar 2002 - 15:37 #2
Det virker stadigvæk ikke! problemet er at der ikke kommer null tilbage fra routeren, derfor kan man ikke sige hvornår den er færdig med at læse!
Avatar billede komp Nybegynder
07. februar 2002 - 17:13 #3
undskyld!! jeg mener der kommer ikke null tilbage fra telnetserveren.
Avatar billede challengers Nybegynder
08. februar 2002 - 07:46 #4
Hvad er det egentlig du sender?
Avatar billede soelvpil Nybegynder
09. februar 2002 - 16:08 #5
Kan følgende bruges i stedet for?

while (ind.ready())
  System.out.println("svar: "+ind.readLine());

Jeg mener at kunne huske et eller andet med, at ready() returnerer true, så længe der er mere tilbage at læse.
Avatar billede komp Nybegynder
12. februar 2002 - 13:13 #6
challengeres-> jeg sender kommandoer til routeren via port 23.

soelvpil-> har prøvet med ready(), men den returnerer true hver gang!!!
Avatar billede komp Nybegynder
14. februar 2002 - 17:42 #7
Jeg lavede et socket-timeout på 2 sekunder også virkede det(sådan da). Ellers tak for hjælpen. Jeg tager selv pointene, da I ikke kom med noget jeg ikke havde prøvet.