Avatar billede reficul Nybegynder
05. februar 2002 - 23:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Farvekodning i RichEdit

Nogen, der ved om/hvordan man kan ændre farven på noget tekst i en RichEdit-kontrol UDEN at ændre på undo-listen??
Typisk ville man jo markere teksten med EM_EXSETSEL og så ændre formatere det markerede med EM_SETCHARFORMAT.
Jeg kan se at der er en message, der hedder EM_FORMATRANGE, men den ser umildbart ikke ud til at være til sådanne formål!

Jeg bruger VC++ 6.0.
Avatar billede jpk Nybegynder
06. februar 2002 - 09:51 #1
Du kan resette undo-listen med EM_EMPTYUNDOBUFFER, men det er sikker ikke det du vil..?
Avatar billede mbulow Nybegynder
06. februar 2002 - 15:22 #2
Hejsa :)

Sådan som du har formuleret dit indlæg, vil jeg gå stærkt ud fra at du sagtens kan ændre textfarven som du vil... Men du vil ha' undo-bufferen til at "Overse" at du gør det... Right?

Hvis ja, så se her:

//Den her definerer ITextDocument og tomTrue/tomFalse
#include "tom.h"

//Spørg mig ikke, bare noget der stod man skulle bruge for at definere
//IID_ITextDocument

#define DEFINE_GUIDXXX(name, l, w1, w2, b1, b2, b3, b4, b5, b6, b7, b8) \
        EXTERN_C const GUID CDECL name \
                = { l, w1, w2, { b1, b2,  b3,  b4,  b5,  b6,  b7,  b8 } }

DEFINE_GUIDXXX(IID_ITextDocument,0x8CC497C0,0xA1DF,0x11CE,0x80,0x98,
                0x00,0xAA,0x00,0x47,0xBE,0x5D);

//Resten har jeg trukket ud af WndProc

//Fra starten af funktionen
static IUnknown *pUnk;
static ITextDocument *pDoc;

//Fra WM_CREATE
pUnk = NULL;
pDoc = NULL;
SendMessage(hRichEditWnd, EM_GETOLEINTERFACE, 0, (LPARAM)&pUnk);
if(pUnk)
  pUnk->QueryInterface(IID_ITextDocument, (void**)&pDoc);

//I dunno... Det hvor du vil arbejde uden undo-buffer
if(pDoc){
  pDoc->Undo(tomFalse, NULL);  //Slå undo fra
  //Lav de ændringer du skal, uden om undo-bufferen
  pDoc->Undo(tomTrue, NULL);  //Slå undo til
}

PS!!! Jeg har ikke gennemtestet det, men det skulle gerne virke... Prøv det lige igennem, før du accepterer det ;) Hehe
Og husk så lige at ændre hRichEditWnd til det du kander din RichEdit
Avatar billede reficul Nybegynder
06. februar 2002 - 16:10 #3
Skod, nå den kom vist kun pr. E-mail (?)

pDoc->Undo slår fint undo-bufferen fra, men når den slåes til igen er bufferen tom!
Avatar billede mbulow Nybegynder
06. februar 2002 - 17:09 #4
Hmm... Det har du da helt ret i :(

Jeg læste bare at man med Undo(tomFalse, NULL) kunne "freeze" undo-bufferen, men jaja, man skal vel lære noget nyt hele tiden :)
Avatar billede mbulow Nybegynder
06. februar 2002 - 17:32 #5
Så prøv lige af skifte tomFalse ud med tomSuspend og tomTrue ud med tomResume
Avatar billede reficul Nybegynder
07. februar 2002 - 15:47 #6
Woohoo! Det virkede sq! Mange tak!