Avatar billede hairboy Nybegynder
05. februar 2002 - 21:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjern punktummer

Ok jeg har et tilfældigt tal med et punktum i fx:

Hvilken funktion skal jeg bruge i php for at fjerne det?
Avatar billede htx98i17 Professor
05. februar 2002 - 21:25 #1
str_replace()
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
05. februar 2002 - 21:26 #2
Tror du kan bruge dette:

$foo = "123.456.789";
$foo = ereg_replace("456", "999", $foo);

$foo bliver således 123.999.789.

Bare brug følgende: $foo = ereg_replace(".", "", $foo);
Avatar billede hairboy Nybegynder
05. februar 2002 - 21:44 #3
kaptajnkemo -> dit forslag virkede ikke, det gjore htx98i17's derimod.

htx98i17 -> skriv et svar så du kan få nogle points. Og tak for hjælpen.
Avatar billede morw Nybegynder
05. februar 2002 - 21:46 #4
Lad være med at bruge ereg_replace når str_replace kan gøre det.
Avatar billede htx98i17 Professor
05. februar 2002 - 21:47 #5
behøves ingen point... ellers tak
Avatar billede fri-hash Nybegynder
05. februar 2002 - 21:48 #6
brug htx's forslag - str_replace() og ereg_replace() gør det samme i dette tilfælde, men ereg_replace gør det gennem "regular-expressions-maskinen" der arbejder langsommere.
man bør kun bruge ereg_ når man arbejder med regular expressions

citat www.php.net:
"mixed str_replace ( mixed search, mixed replace, mixed subject)
This function returns a string or an array with all occurences of search in subject replaced with the given replace value. If you don't need fancy replacing rules, you should always use this function instead of ereg_replace() or preg_replace(). "
citat slut