Avatar billede petercardel Nybegynder
05. februar 2002 - 20:35 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laver jeg det så koden ikke vises ved klik på 'vis kilde'?

Hej Alle

Jeg har en .asp side med følgende kode:
________________________

<% @ LANGUAGE = "JavaScript" %>
<html>
<script>

function TestMig()
{
  document.write("Hej Peter");
}

</script>

<head>

<title>Test side</title>

</head>

<body>

<script>
  TestMig()
</script>

</body>

</html>
___________________

Hvordan laver jeg siden, så scriptkoden ikke vises ved klik på 'vis kilde'?

Kan det opbygges på en anden smart måde?

/Peter
Avatar billede krogstrup Nybegynder
05. februar 2002 - 20:38 #1
Nej - din HTML kode vil ALTID blive vist !
Avatar billede krogstrup Nybegynder
05. februar 2002 - 20:40 #2
eller mere korrekt: Al din client-side kode vil altid blive eksponeret over for klienten !
Avatar billede rune_c Nybegynder
05. februar 2002 - 20:45 #3
<% @ LANGUAGE = "JavaScript" %>
<html>
<%

function TestMig()
{
  response.write("Hej Peter");
}

%>
<head>

<title>Test side</title>

</head>

<body>

<%
TestMig();
%>

</body>
</html>

Nu er det omskrevet til Server-scripting. Det du havde lavet var jo ren client-scripting.

/Rune
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
05. februar 2002 - 20:55 #4
Men Javascript er OGSÅ clientside(i hvert fald i denne form) så jeg anbefaler at omskrive det hele til ASP med VBScript.

Jeg har lavet et elsempel til dig - prøv det og du vil kun få den FAKTISKE html ud ved "Vis Kilde" klik

<%@LANGUAGE="VBScript"%>
<%
Response.Write"<html>"

function TestMig()
Response.Write"Hej Peter"
End Function

Response.Write"<head>"

Response.Write"<title>Test side</title>"

Response.Write"</head>"

TestMig

Response.Write"<body>"
Response.Write"</body>"

Response.Write"</html>"
%>

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede rune_c Nybegynder
05. februar 2002 - 21:07 #5
altså om man skriver server-scripting i Javascript eller VBScript er en smagssag. Jeg kan nu beste lide at lave det i JavaScript - JScript, men det er fordi jeg ikke kan lide VB syntax
Avatar billede petercardel Nybegynder
05. februar 2002 - 21:12 #6
rune_c: Jeg kan ikke få det til at virke med JavaScript...jeg får fejlen...response er ikke defineret
Avatar billede rune_c Nybegynder
05. februar 2002 - 21:15 #7
JavaScript er til forskel til VBScript case-sensitive så du SKAL skrive Response.Write. Min fejl..sorry
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
05. februar 2002 - 21:15 #8
Ang "response er ikke defineret"
Det er fordi Response IKKE er et JavaScript object, men et VBScript Object... Syntes at rune-c skrev at han IKKE brød sig om VBScript ;o)

ret response til Document - eller prøv mit VBScript eksempel!

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
05. februar 2002 - 21:20 #9
Jeg tager fejl...
Man kan jo GODT bruge response(men det skal være med STORT 'R')

****************************
Response.write("Hej Peter");
****************************

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede rune_c Nybegynder
05. februar 2002 - 21:20 #10
jeg bryder mig heller ikke om VB. Det er rigtigt at response ikke er defineret da det hedder Response! I VB kan man jo skrive det som man vil: rEspOnSE.wrITE og det vil stadigvæk virke. Dette er en af tingene jeg ikke kan lide ved VB.

/Rune
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
05. februar 2002 - 21:22 #11
rune-c: Godt ord igen ;o) (he-he)
Avatar billede petercardel Nybegynder
05. februar 2002 - 21:30 #12
I får 15p hver, nu hvor begge løsninger egentlig løser mit problem :o)

Tak for hjælpen
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
05. februar 2002 - 21:38 #13
Cool nok - takker
-Kristian