Avatar billede code0.dk Nybegynder
05. februar 2002 - 17:22 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

procmail

Hej - jeg har en IMAP mailkonto på en unix server- og har jeg har adgang til at bruge procmail - men jeg kan sgu ikke finde ud af at sætte den op.
JEg har ikke adgang til at bruge mange andre "programmer" end procmail så dette SKAL gøres deri
JEg jeg vil have gjort er
1. lavet en slags mailing listen. dvs. når procmail kigger de indkom'ne mails igennen også finder en med
^TO_noget@noget.dk
så sender den den videre til
mail1@mail1.dk
mail2@mail2.dk osv. osv.
Det er sikkert meget dumt at gøre dette med procmail - men som sagt her jeg ikke beføjelser til at bruge mange andre "programmer" og dette skal ikke laves i en .forward fil da den jo kun skal gøre det på nogle af de indkom'ne mails ikke dem alle
Avatar billede milpoer Nybegynder
07. februar 2002 - 00:17 #1
Jeg ved ikke hvordan du direkte laver en mailliste med procmail. Men du kan fake en. Hvis vi siger du opretter en @hotmail.com account og bruger kun den, når der skal sendes til maillisten. Kan du gøre følgende med procmail.
          # From procmail Manual.
          :0
          * ^From.*yourname@hotmail.com
          ! mail1@domaine.dk
          ! mail2@domaine.dk

Det skulle virke med jeg ved det ikke med sikkerhed.
Avatar billede code0.dk Nybegynder
07. februar 2002 - 16:26 #2
Nej det var ikke helt sådan - der var også meget andet der skulle sættes op før jeg fik det til at virke - ved at kigge i procmail manualen - på deres hjemmeside
Men dette hint fik jeg da fra dig - så 50/50. Synes jeg er fair - da jeg jo ikke fik svaret fra dig :)
Code0.dk
Avatar billede milpoer Nybegynder
07. februar 2002 - 17:17 #3
Det har du så nu.. :0)