Avatar billede thomas_larsen Nybegynder
05. februar 2002 - 14:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billeder ud af frames?

Kan det lade sig gøre at få et billede til at bevæge sig ud (grafisk) af en frame og ind i en anden? Hvordan kunne man evt ellers lave denne effekt?
Avatar billede p_johansen Nybegynder
05. februar 2002 - 15:53 #1
Ja!
- ved at opdele billedet og indsætte de enkelte dele i de aktuelle rammer.
se f.eks. http://www.lb-autoimport.dk/default2.asp
Brug f.eks Ulead SmartSaver Pro 3.0 til opdeling af billedet - kan hentes på tucows.cybercity.dk
Avatar billede thomas_larsen Nybegynder
05. februar 2002 - 16:06 #2
Det er ikke helt sådan jeg mener... Jeg mener b-e-v-æ-g-e billedet mellem frames... Man kan få et billede til at bevæge sig rundt på skærmen vha DHTML og javascript, men kan man få det til at bevæge sig mellem frames??
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2002 - 18:04 #3
På en måde, ja. Men det kræver, at du loader billedet i hver sine frame, og lægger disse billeder i forskellige lag med en bestemt clipping. Lagets position og clipping skal dermed ændres i forhold til de andre lag, og det bliver et helvedes mas... Så hellere lave et flyvende vindue bare med titelbar.
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
07. februar 2002 - 14:48 #4
...du behøver endda ikke at have titlebaren med...
Avatar billede thomas_larsen Nybegynder
13. februar 2002 - 11:40 #5
Hmmm...