Avatar billede bilbo Nybegynder
12. maj 2000 - 13:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sotering af felter submittet i en form

Jeg skal lave en funktion, der tager alle felter (uanset antal) submittet fra en form og sende dem via en mail. Jeg kan sagtens løbe request objectet igennem og hente alle værdierne ud med feltnavn og værdi.

Problemet er, at felterne åbenbart ikke bliver submittet i samme rækkefølge, som de står i formen. De bliver heller ikke submittet i alfabetisk orden. Det virker faktisk som om de bare bliver submittet "hulter til bulter", hvilket giver problemer med overskueligheden af den mail der skal afsendes.

Jeg skal bare vide om ASP har en funktionalitet eller metode til at sotere de værdier der er blevet submittet.

VH & TAK!
Bilbo
Avatar billede krogstrup Nybegynder
12. maj 2000 - 14:09 #1
Hej Bilbo

Jeg har selv spurgt om det samme for nogen tid siden - men spm´et gik lidt i stå...

Se her:

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=13526
Avatar billede tomsommer Juniormester
12. maj 2000 - 15:18 #2
URL?
Avatar billede bilbo Nybegynder
12. maj 2000 - 15:30 #3
>> Krogstrup

Nu har jeg set på dit spørgsmål, og som de har foreslået, så kan jeg godt finde ud af at sotere felterne alfabetisk, men det skal de ikke. De skal stå i samme rækkefølge, som de stod i, i den form de er blevet submittet fra!!!

Bilbo :-)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
12. maj 2000 - 15:54 #4
Hvorfor navngiver du så ikke bare alle felterne med et tal ?

Eks.

01Navn
02Efternavn
03Adresse
04HvorSpiserDuHavkat

osv osv

Når du så sorterer felterne alfabetisk får du samme rækkefølge som den du har brugt på formsiden... ???

Jeg tror ikke der findes en indbygget metode til at modtage felterne på den måde de er sat op på formsiden...
Avatar billede p_johansen Nybegynder
12. maj 2000 - 16:26 #5
Brug definitionerne fra form-mail. Du finder dem på adressen:

http://www.worldwidemart.com/scripts/formmail.shtml

Preben
Avatar billede krogstrup Nybegynder
12. maj 2000 - 16:59 #6
preben >>>

Han kan ikke bruge definitionerne fra Worldwidemart´s formmail, da han sandsynligvis bruger en mail komponent til at sende informationere !
Avatar billede bilbo Nybegynder
17. maj 2000 - 15:26 #7
Krogstrup>>>>>

Jo, jeg havde da tænkt på at navngive felterne med numre og så sortere dem derefter, men det er ikke så hensigtsmæssigt, da kunder skal kunne udvidde deres forms, og efter min mening ikke skal tænke på at give felter numre!!!!!!!
Avatar billede bilbo Nybegynder
17. maj 2000 - 15:29 #8
Den rigtige kode for at uddrage værdier i den rækkefølge de er blevet submittet ser ud som følger:

bodytekst = ""
for i = 1 to Request.Form.Count
bodytekst = bodytekst + Request.Form.Key(i) & ": " & Request.Form.Item(i) & "<br><br>"
next

Jeg fik svaret fra en anden posting og acceptere derfor mit eget svar!

Bilbo
Avatar billede krogstrup Nybegynder
17. maj 2000 - 15:29 #9
Nåååh - du skal bruge scriptet til andre end dig selv !

Så vil jeg give det ret i at det ikke er en holdbar løsning at give felterne navne med numre....