Avatar billede thomas_larsen Nybegynder
05. februar 2002 - 13:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skærmen slukker

Jeg har sat skærmopløsningen op til 1280x1024 da jeg skulle teste en hjemmeside, men da jeg trykkede på anvend, slukkede skærmen. Nu slukker den hvergang jeg starter windows NT op... Hvad gør jeg? Kan jeg på en eller anden måde komme til at ændre opløsningen tilbage igen?

(Jeg kan tilgå windows ved at starte op i vga-mode uden at skærmen slukker)
Avatar billede smiske Nybegynder
05. februar 2002 - 13:42 #1
Det er fordi din skærm ikke kan klare den opløsning den slukker vil jeg gætte på.  Start op i VGA mode ig sæt den ned i opløsning så løser problemet sig :o)

//Henrik
Avatar billede pilfinger Nybegynder
05. februar 2002 - 13:43 #2
Yeps sæt Skærmen i vga mode og gå ned i opløsning så skulle det være fixet.
Avatar billede thomas_larsen Nybegynder
05. februar 2002 - 13:50 #3
Problemet er bare at når jeg starter op i vga-mode siger den at der ikke er installeret en korrekt driver eller at den ikke er konfigureret. Denne besked kommer igen selvom jeg prøver at geninstallere driveren eller bruger en standard driver.... Hvorfor? Desuden starter den altid med 16 farver og laveste opløsning når jeg starter op i VGA...
Avatar billede smiske Nybegynder
05. februar 2002 - 13:53 #4
Du starter op i VGA mode og sætter alt så langt ned du kan komme inde i dine skærmindstillinger.  Derefter starter du op normalt og du burde nu kunne ændre dine skærmindstillinger tilbage til ønskede indstilling igen :o)

Ændre evt. skærmen til en standard Super VGA eller bare VGA skærm.

//HEnrik
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. februar 2002 - 13:54 #5
Start op i VGA mode ... afinstallere driveren til dit grafikkort ... genstart i normal tilstand og installere driveren igen. Så brude den have glemt alt om den opløsning.

Husk altid lige at bruge den der "Test" knap, inde du anvender en ny opløsning/antal farver.