Avatar billede thomasjensen Nybegynder
05. februar 2002 - 13:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Læse hvorfra siden kaldes?

Jeg skal lave en brugerafstemning, som skal være gennemgående på alle siderne. Er der afgivet en stemme, kaldes en asp-side (updateVote.asp), som registrerer afstemningen og der returneres til den forrige side (som kan være forskellig fra gang til gang).
Hvordan aflæser jeg i updateVote.asp, hvilken side den (updateVote.asp) er blevet kaldt fra??

Jeg benytter JScript.

Avatar billede rou Nybegynder
05. februar 2002 - 13:14 #1
der er flere måder at gøre det på..

een af dem, som sikkert er en smule beskidt, er at du på alle sider inkluderer en fil som indeholder noget ala:

<%

Dim sThisPage

Session("OLDPAGE") = Session("THISPAGE")
Session("THISPAGE") = Request.ServerVariable("PATH_INFO")

%>

Hvorefter du i din updateVote.asp side, kan redirecte til Session("OLDPAGE")

Der kan self. komme en masse hensyn til querystrings osv, men det kan du også fange.

- Rou
Avatar billede rou Nybegynder
05. februar 2002 - 13:14 #2
Doh, glemte du skrev i JScript... det er sikkert tæt på det samme, bare syntaxen som er lidt anderledes.

Held og lykke!

- Rou
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
05. februar 2002 - 13:19 #3
Kigger lige på det..

Grunden til at den er "en smule beskidt", er det fordi serveren bruger ressourcer på Session-variabler??
Avatar billede rou Nybegynder
05. februar 2002 - 13:26 #4
Nøø, det er mere fordi jeg hellere ville checke direkte hvilken "referer" som kaldte den nuværende side, men jeg kan ikke huske om det overhovedet er muligt.

- Rou
Avatar billede askhoej Praktikant
05. februar 2002 - 14:41 #5
Når du har gemt afstemningen i DB'en så kalder du på updateVote.asp følgende:

'Sender brugeren tilbage igen
Response.Redirect(Request.ServerVariables("HTTP_REFERER"))
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
05. februar 2002 - 14:42 #6
Når jeg prøver at gemme path_info i sessions-variablen får jeg denne fejl:

An intrinsic object cannot be stored within the Session object.

Hvad er der galt??
Avatar billede askhoej Praktikant
05. februar 2002 - 14:54 #7
Prøv den metode som jeg har skrevet, den anden er ikke så pæn :-)
Avatar billede rou Nybegynder
05. februar 2002 - 14:58 #8
Jeg havde glemt et s i servervariables.. men askhoej har ret. det var hans metode jeg henviste til som den "pænere" version.

- Rou
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
05. februar 2002 - 15:25 #9
askhoej -->  Mange tak for din løsning - din løsning kan jeg få til at virke.
rou --> tak for hjælpen.

Mvh. Thomas