Avatar billede dcedata Nybegynder
05. februar 2002 - 02:06 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Jeg er ny :o)

Hejsa til dig.

Jeg er fra tiden, hvor jeg sad med min commodore 64, og programmerede i Qbasic.

Nu vil jeg prøve at give mig i kast med C/C++, bare for at få tiden til at gå med noget. Jeg kender ikke noget til C endnu, men er det et godt sted at starte ???

Jeg skal have en begrundelse, for dit svar.

og hvis du anbefaler et andet program til at programere i, skal jeg også have et link til nogle koder. så jeg har noget at komme igang med

1. link til programmeringskoder
2. det bedste program at starte i, Jeg er ny til det her
3. en begrundelse for dit svar...

Med venlig hilsen

:o)

Avatar billede virvelvar Nybegynder
05. februar 2002 - 02:17 #1
jeg syntes at det bedste program at starte i er Borland free compiler.
og her er nogle sider med lidt sourcecode
http://www.cplusplus.dk/?show=kat&kat=11

Borland er let at komme igang med, det var der jeg lærte c++.
http://www.borland.com/bcppbuilder/freecompiler/
Avatar billede dcedata Nybegynder
05. februar 2002 - 02:19 #2
det vil sige at borland er "C"
Avatar billede virvelvar Nybegynder
05. februar 2002 - 02:24 #3
ja! men du kan også bruge c++ i det! tror jeg da nok!
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
05. februar 2002 - 03:03 #4
Start med C++ eller Java. Java er nemmere at gå til, men ikke nær så avanceret. Det kan dog gøre det lidt svære at lære C++ bagefter. Omvendt kan man sige: Hvis du kan C++, kan du allerede Java.

Hvis du skal vælge mellem C++ og C, bør du vælge C++. C++ er objektorienteret, men bygger stadig på de gamle traditioner som du ville lære i C.
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
05. februar 2002 - 03:10 #5
Oh yes.... brug MS Visual Studio til C++ eller Java. Det er dyrt, men tilbyder den bedste brugergrænseflade.

kig på dette link for at komme igang:

http://math.nmu.edu/programming/programming.html
Avatar billede djernaes Nybegynder
05. februar 2002 - 07:29 #6
Hej,

Med fare for at få skæld ud vil jeg gerne give mit besyv med!

Borland C++ Builder er C, og sikkert nem at gå til, men det er vigtigt at lære at programmere før man giver sig til at lave programmer. Hvor har jeg set mange mennesker der vil lave en ny version af (indsæt dir favorit program/spil/osv) inden de ved hvordan man programmere.

Et af de bedste ting du kan gøre er at bruge lidt tid på at lære de basale C (IKKE C++) funktioner. Når det er lært, så er det lidt nemmere at lære resten.

C er ikke svært at gå til, men en mellemvej kunne også være Pascal. Pascal er ikke død, Delphi er bare "Visual Pascal", selv om mange tror det, og har faktisk en simplere syntax end C. Kan du programmere i Pascal, kan du også lære C. Det samme kan siges den anden vej rundt.

Gamle versioner af både C og Pascal kan downloades frit fra Borlands "Museum" (via deres Community Site). Borland har altid haft en masse gode eksempler med i deres installationer - det er et fint startsted.

Hvis du gerne vil have en bog om C, så være sikker på at den handler om ANSI (eller standard) C. "Kernighan & Ritchie" står som forfaderen til C programmerinssproget, men hvis du vælger deres bog så vær sikker på at du får fat i en af de nye versioner der er tilrettet ANSI C i stedet for deres egne version ("Kernighan & Ritchie C").

Gem de grafiske brugerflader indtil du føler dig rimelig sikker på de basaler funktoner!

Martin
Avatar billede djernaes Nybegynder
05. februar 2002 - 07:30 #7
Undskyld >>Borland C++ Builder er C++...<< skulle der stå ;)
Avatar billede professoren Nybegynder
05. februar 2002 - 12:03 #8
Jeg vil absolute anbefale du studere C-sproget uden objekter, inden du kaster dig over c++ og dialekter. Det er sandt, at både Borland/Inrise og
MS c++ compilere kan bruges til at compilere c programmer, men der findes
masser af c-kompilere på WWW, såsom GNU-c projektet og gcc GNU c++ projektet. ONline manuals, tutorials, kildetekst eksempler, osv. Når man
behersker C, kan man rolig gå i gang med c++ eller andet OO-sprog...
Kernighan & Ritchie's bog anbefales ikke til begynder (kun hvis du er datalog, ingeniør, eller godt til matematik), hvis du vil have en
begynderbog, start lidt lavere....
Avatar billede professoren Nybegynder
05. februar 2002 - 12:05 #9
Så, besøge GNU's freesite og glem borland, microsoft, og de andre kapitalister for nu...

http://www.gnu.org/
Avatar billede dcedata Nybegynder
05. februar 2002 - 14:42 #10
i har alle givet mig noget jeg kan bruge, i må selv slåsse om det, jeg mener bare at jeg har været FAIR

// dcedata    :o)