Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
04. februar 2002 - 20:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Finde drevbogstav

jeg har lavet et program, hvor man er nødt til at kopiere nogle filer fra cdromdrevet ned til harddisken. Men hvordan finder man hvilket drevbogstav som er på det cdromdrev cden sidder i??
Avatar billede vildmule Nybegynder
04. februar 2002 - 20:32 #1
hvorfor skal du bruge drevbogstav ? Kører du ikke programmet fra cd´en ?
Avatar billede rune_c Nybegynder
04. februar 2002 - 20:45 #2
Du kan finde den fulde sti til programmet, altså der hvor det bliver kørt fra og så vil det første tegn være drevbogstavet. Du kan så med FSO findes ud af om det er et cd-rom drev eller ej.

/Rune
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
04. februar 2002 - 20:54 #3
hvad hvis personen har flere cdrom-drev, hvordan finder jeg så det drevbogstav på det cdromdrev som han har sat cden i???
Avatar billede rune_c Nybegynder
04. februar 2002 - 20:59 #4
han må have 1000 cd-rom og det vil stadigvæk ikke være noget problem! Først skal du finde stien til programmet - altså der hvor det bliver kørt fra! Du vil så få fx: "E:\test.exe". E er så det drev programmet bliver kørt fra. Du kan så med FSO tjekke om det nu også er et cd-rom drev.

/Rune
Avatar billede hy Nybegynder
04. februar 2002 - 21:00 #5
Se dette projekt, der er noget du kan bruge :
http://www.hyde.dk/sys/sysopl.zip
Avatar billede rune_c Nybegynder
04. februar 2002 - 21:04 #6
Msgbox(Left(App.Path, 1))
Avatar billede sjh Nybegynder
04. februar 2002 - 22:33 #7
'--------------------------------- Form1 ---------------------------------
Option Explicit

Private Declare Function GetDriveType Lib "kernel32" Alias "GetDriveTypeA" (ByVal nDrive As String) As Long

Private Sub Form_Load()
Dim i As Long
Dim FilePath As String

Me.AutoRedraw = True

  FilePath = "Track01.cda" '(AudioCD)
    For i = 65 To 90
      If GetDriveType(Chr(i) & ":\") = 5 Then
        If ChkFile(CStr(Chr(i) & ":\" & FilePath)) = "FILE" Then
          Me.Print "CD-ROM " & CStr(Chr(i) & ":\" & FilePath) 'Ok
            Else
          Me.Print "CD-ROM " & CStr(Chr(i) & ":\") 'Error
        End If
    Next i
End Sub

Public Function ChkFile(Path As String) As String
On Error Resume Next
  If Dir(Path, vbDirectory) <> "" Then
    If (GetAttr(Path) And vbDirectory) = vbDirectory Then
      ChkFile = "DIR"
        Else
      ChkFile = "FILE"
    End If
      Else
    ChkFile = "ERROR"
  End If
End Function
'--------------------------------- Form1 ---------------------------------
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
09. marts 2002 - 16:19 #8
jeg fik det aldrig til at virke så jeg lukker