Avatar billede cyber_andy Nybegynder
04. februar 2002 - 20:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

FTP på Worldonline Cisco 677 rutor!!! HJÆLP PLEASE!!!

Hej jeg har lige fået den ringeste service af world online. Jeg har ADSL 256/256 med en Cisco 677 rutor som kører igennem et netværk og så ind i min computer. Jeg skal have et program som hedder FTP op at køre, men min "PORT 21" er lukket og det skal den ikke være! Jeg fik at vide at jeg skulle gøre følgende, men jeg fatter ikke en brik af hvad de har skrevet! Så jeg ville blive så UENDELIGT GLAD! Hvis du ville skrive en fyldestgørende guid til præcis hvordan jeg ændre mit problem!!!
________________________________________________________
De skrev:
?: Hvordan sætter jeg routeren op, hvis jeg vil have en FTP-server kørende som skal være tilgængelig for andre?

!: Hvis serveren kører på 192.168.1.2 og du ikke har ændret routerens opsætning virker det straks, da al trafik til routeren sendes til 192.168.1.2.

Har FTP-serveren en anden adresse, eller har routeren fået en anden IP-adresse skal følgende to kommandoer bruges (her antages at FTP-serveren er på 192.168.5.5):

SET NAT ENTRY ADD 192.168.5.5 21 0.0.0.0 21 TCP

Det kan være hensigtsmæssigt - og måske endda nødvendigt - at tilrette timeoutværdien for TCP NEGOTIATION:

SET NAT TIMEOUT TCP NEGOTIATION 300

Hvis du fortsat har problemer, kan det måske være nødvendigt med følgende kommando:

SET NAT ENTRY ADD 192.168.5.5 20 0.0.0.0 20 TCP

________________________________________________________

VILLE VÆRE SÅ GLAD HVIS DU KUNNE HJÆLPE MIG!!! Jeg er lidt muggen over de giver mig dette og dernæst lukker servicen!

:O)

Hilsen Andreas.

Avatar billede vistodk Nybegynder
04. februar 2002 - 20:38 #1
Log ind på routeren (foretrækker selv telnet)
skriv;
enable (så spørg den dig om password -som du skriver)
Bagefter skiver du;
SET NAT ENTRY ADD 192.168.5.5 21 TCP (tryk enter)
SET NAT ENTRY ADD 192.168.5.5 21 UDP (tryk enter)
SET NAT ENTRY ADD 192.168.5.5 20 TCP (tryk enter)
SET NAT ENTRY ADD 192.168.5.5 20 UDP (tryk enter)
SET NAT TIMEOUT TCP NEGOTIATION 300  (tryk enter)
write  (tryk enter)
reboot (tryk enter)

og prøv så
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. februar 2002 - 20:40 #2
Og du logger på din router via telnet ved at skive følgende i din DOS prompt;
telnet 192.168.1.1 23
Avatar billede tripwire Nybegynder
04. februar 2002 - 20:42 #3
Jeg vil lige forsvare WorldOnline i denne sag. Det er da logisk det de skriver. De kan da ikke vide hvor meget du ved om computere og routeropsætning osv. Det kunne så være at du skulle læse en manual til din router og derved forstå hvad de skriver til dig.
Avatar billede cyber_andy Nybegynder
04. februar 2002 - 20:46 #4
hvad er mit paswort?
Avatar billede cyber_andy Nybegynder
04. februar 2002 - 20:49 #5
Ja men de ved da ikke ved at skrive dette om jeg er nørd! Hvis jeg ikke var kom jeg jo heller ikke langt!
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. februar 2002 - 20:52 #6
Det står på det 2 papir du fik fra Worldonline, dengang du registrerede din forbindelse..
Avatar billede cyber_andy Nybegynder
04. februar 2002 - 21:15 #7
Yes jeg kan ikke finde det! PROVO!
Avatar billede cyber_andy Nybegynder
04. februar 2002 - 22:57 #8
Det virker fanme ikke det LORT!
Avatar billede cyber_andy Nybegynder
04. februar 2002 - 23:07 #9
HHHJJJJJJJJJJJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLLLLLLLLLLPPPPPPPPPP IGEN!
Avatar billede cyber_andy Nybegynder
04. februar 2002 - 23:12 #10
FØrst skal jeg skrive telnet 192....... så adgangskode så enable 3 gange adg kode

så når jeg skriver de lange sætninger kommer der efter enter en # og så ikke mere... Det samme med de andre :O(
Men når jeg skriver det med SET NAT TIMEOUT TCP NEGOTIATION 300 så gør den det også, min FTP server virker stadig ikke og jeg har rødglødene! Please hjælp stakkels mig en gang til. Jeg har Win 2000 og vruger dens komandopromp.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
05. februar 2002 - 07:56 #11
Ment som et venligt tip:

1)
Hvis du ikke ved hvad FTP er så lad være med at bruge det før du forstår hvad det er.

2)
Hvis du ikke kender til det så få en anden til at hjælpe dig. Evt. en ven eller kollega.

3)
Tiscali, som de jo så fint hedder, har ikke givet dig en ringe service ud fra det du har skrevet. Det er skrevet så alle med "tech" erfaring kan se og forstå hvad de vil have dig til at gøre. Gå tilbage til punkt 1 og 2.
Avatar billede cyber_andy Nybegynder
05. februar 2002 - 16:59 #12
DET HER PISSER MIG AF!

Prøv at HØR HER! Jeg har siddet og rodet med det her pis okay og jeg kan ikke få den til at gøre som jeg vil! Hva fanden hjælper det mig det du skriver hva'? Det er sq da noget fis at skrive ned mand!
LORTET VIRKER IKKE OG DET SKAL DET! JEG RINGER OG KRÆVER EN ORDENLIG FORKLARING! OG HVIS JEG IKKE KAN FÅ DET KAN DE FANME ****** I HELVEDE
Avatar billede Noone Nybegynder
05. februar 2002 - 19:01 #13
SET NAT ENTRY ADD 192.168.5.5 21 TCP (tryk enter)
SET NAT ENTRY ADD 192.168.5.5 21 UDP (tryk enter)
SET NAT ENTRY ADD 192.168.5.5 20 TCP (tryk enter)
SET NAT ENTRY ADD 192.168.5.5 20 UDP (tryk enter)
SET NAT TIMEOUT TCP NEGOTIATION 300 (tryk enter)
write (tryk enter)
reboot (tryk enter)

Er LIGE PRECIS DET DU SKAL GØRE, dit problem er, at WOL som standard har lavet en
SET NAT ENTRY ADD 192.168.1.2
Den kan ikke bare slettes pga. en bug i 677'eren. Du skal skaffe dig et management kabel, og følge vejledningen på http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml#45

Good luck. Suresen.