Avatar billede kimmbaal Nybegynder
11. maj 2000 - 21:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny kode i Borland C++ builder 4

Jeg har lige anskaffet mig borland c++ builder 4, men hvordan kommer jeg i gang med en ny kode. Kan jeg skrive koden i notepad og kompilere som jeg plejer eller er det nemmere i builderen

:-) KimmBaal 8-)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
14. maj 2000 - 18:22 #1
Du kan godt skrive koden i notepad og copy-paste den ind i udviklingsmiljøet på C++Builder...
Fordelen ved at skrive koden i selve udviklingsmiljøet er "kode" genkendelsen osv.
Det er vel bare en smags sag, om man helst vil arbejde med en grænseflade der farver ting der kan give fejl, eller om man hellere vil arbejde i ren tekst!
Avatar billede kimmbaal Nybegynder
19. maj 2000 - 20:16 #2
til tigerdyr
Tak for dit svar :-(
Men jeg vil gerne have at vide hvordan jeg kommer i gang med en ny kode, sådan som: " tryk med musen på filer...osv"
Da jeg er helt blank med hensyn til c++ builderen.
kan der hentes info om builderen på nettet ? ?

Kimmbaal
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. maj 2000 - 10:09 #3
øhhhh... nu har jeg det ikke lige installeret men i filer mener jeg der ligger et punkt med New Projekt, som du kan bruge, til at starte med
Avatar billede kimmbaal Nybegynder
20. maj 2000 - 18:13 #4
Ja det er det jeg mener, men når jeg vælger new.. og project kommer jeg jo ind til en hel bunke valgmuligheder... og det eneste jeg vil er at starte fra bunden med en ny kode, uden functions og units osv. Bare en simpel sourcekode.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
21. maj 2000 - 00:14 #5
Har du så ikke en "files" -> "New text" (new textfile eller noget i den stil ?)
Avatar billede jbn86 Nybegynder
27. maj 2000 - 09:00 #6
Det ved jeg sku' da ikke mand!!!
Avatar billede dmk Nybegynder
30. maj 2000 - 17:55 #7
Når du vil lave et nyt projekt, får du valget imellem en hel del forskellige projekter du kan lave. Hvis du gerne vil have et "fra bunden med en ny kode" som du nok er vant til, så går jeg ud fra det er noget kode, hvor du selv laver en "int main(int argc, char** Args)", og så starter derfra? Sådan et projekt hedder en i VC++ "win32 console application", og jeg vil tro det hedder nogenlunde det samme i builderen, uden dog at kunne huske det præcise navn. Kig efter "console".

Hvis du derimod gerne vil lave et win-gui projekt, så skal du vælge noget andet, men det er ikke det du vil, vel? Du vil bare have en compiler?

Når du har startet dit projekt, skal du sandsynligvis selv vælge "add unit" (eller noget lignende)(, for at få en fil du kan lave din main i. Så skulle det hele køre automatisk derefter. En unit i denne sammenhæng er blot en .cpp fil og en tilhørende .h fil, det er ikke noget med en masse klasse og gui fnidder fnadder.

DMK