Avatar billede dakinenexus Nybegynder
04. februar 2002 - 10:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Access Violation - (rtl60.bpl file) ??

Hej.

Delphi6 er ved at drive mig til vanvid! Jeg har netop opgraderet fra Win-NT til Win2000. Fint nok- Problemet er bare at et delphi projekt, som jeg ikke havde problemer med før nu fejler når jeg prøver at afvikle koden. Det er nogle forme der nu driller mig. Får følgende besked:

Error Creating Form: Access violation at address XXXX in module 'rtl60.bpl'. Read at address XXXXX.

Den rtl60.bpl file er en Delphi6 systemfil formoder jeg. Er noget stødt på noget lignende?

NB: (Jeg HAR prøvet at geninstaller et utal af gange).
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2002 - 10:29 #1
Hvis du er registreret D6 bruger, så prøv og hent Delphi6 Update Pack. Den skulle rette en fejl som netop gi'r en AV i rtl60.bpl !

http://www.borland.com/devsupport/delphi/downloads/ds_registeredusers.html

VCL fejl som er rettet:

http://www.borland.com/devsupport/delphi/fixes/delphi601/vcl.html

Snowball
Avatar billede martinlind Nybegynder
04. februar 2002 - 10:30 #2
Det kunne godt lyde som om du har nogle comp. på de forme som fejler der ikke kører under win2000, alle formens comp. bliver jo createt sammen med formen. Kører selv win2k og D6 uden problemer
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
04. februar 2002 - 10:58 #3
Jo jeg er registreret D6 bruger og har også fornyligt modtaget en update pack. Den retter bare ikke fejlen.- Hos mig! To andre i min afd. kører også Win2000/ D6. Samme projekt volder ikke dem problemer! M y s t i s k!

Men okay. Noget tyder på at jeg bør arbejde på at slippe af med de specielle komponenter, som der ganske rigtigt er på de pågældende forme. Jeg tror de er oprettet helt tilbage i D3!
Avatar billede martinlind Nybegynder
04. februar 2002 - 11:02 #4
Prøv at fjern dem, så kører det sikker, hvis du har sourcen til dem, kan du jp lige skimme den igennem og se om du kan se noget i deres Create rutiner, det er nok der den ligger
Avatar billede Marting Forsker
04. februar 2002 - 22:03 #5
Hej dakinenexus!!

tror du, du  kan hjælpe mig lidt!!!

Vis  : TPanel;

-------------------------------------------------

procedure TForm1.TegnChange(Sender: TObject);

var Antal : String;

Antal2 : Integer;

-------------------------------------------------

begin

  Antal :='det dur';

  Antal2:=12;

  Vis.Caption  :='Antal'+Antal;  { Det dur i String formen}

  Vis2.Caption :=format(Antal2); { Det dur ikke???? i tal formen}
                                { hvad gør jeg mon forkert???}

end;

----------------------------

Håber du kan hjælp mig!!!!

Hilsen Martin
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
07. februar 2002 - 08:20 #6
Hej igen.
Jeg har noget bøvl med min profile her til Eksperten så derfor svarer jeg lidt forsinket. (Benytter lidt en WorkAround p.t).
Nå. Men jeg fik de komponemter til at makkeret efter et par alvors ord med dem. Dertil kørte jeg det opgrade på (igen) og nu er det hele på plads.
Tak for hjælpen.

Angående dig Marting:
Du vil have en Integer vist i en Label.- Er det ikke korrekt?
I tilfælde af ja så prøv med:

Vis2.Caption := IntToStr(Antal2); //IntToStr = Integer > String.

... Og undskyld det forsinkede svar.
Avatar billede Marting Forsker
09. februar 2002 - 12:05 #7
Tak for Hjælpen!!