Avatar billede sulu Nybegynder
11. maj 2000 - 13:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laves et view så bugeren salv kan indtaste kriterie ?

Jeg har lavet et select statement og under kriterier skriver jeg =? for at give brugeren mulighed for selv at angive et kriterie. Selve querien kører fint, men når jeg skal gemme dette view, får jeg en fejlmeddelelse:
"ODBC error [Microsoft][ODBC SQL Server Driver]COUNT field incorrect"

Hvad betyder det ? og hvorfor kan jeg køre forespørgslen, med det rigtige resultat, men ikke gemme det ?

Problemet er helt overordnet, at jeg skal konvertere en forespørgsel med parametre angivelser fra Access til en SQL Server - hvordan får jeg det til at virke ?

På forhånd tak for hjælpen

Avatar billede sulu Nybegynder
11. maj 2000 - 14:48 #1
Lige lidt til... Er det O.K at have disse parametre forespørgsler til at ligge som Access forespørgsler, selvom man har konverteret databasen til en SQL_server?
Avatar billede jgc Nybegynder
11. maj 2000 - 18:23 #2
Det er et skud i tågen - har du prøvet med "[?]" ?

Jeg er langt fra sikker på at kunne hjælpe dig, men du kan evt. prøve at poste SQL-forespørgslen.
Avatar billede sulu Nybegynder
12. maj 2000 - 08:41 #3
Ja, jeg har prøvet [?] og det virker ikke. Er det overhovedet tilladt at have parametre i et SELECT view ? Kan man måske lave det i en stored produre - der virker syntaksen heller ikke...

Et eksempel på mit problem er f.eks.

SELECT MMM_ID, BCOM, PROD_DESC
FROM Bid_Statistic
WHERE BCOM = ?

Det ville være helt fint hvis man kunne gemme dette view, så det kunne linkes til ACCESS, så brugeren herfra kunne indtaste det ønskede kriterie.

Jeg har på nuværende tidspunkt bare lavet forespørgslen i ACCESS - er det meget uhensigtsmæssigt ?
Avatar billede jgc Nybegynder
12. maj 2000 - 12:00 #4
Desværre - jeg kan ikke hjælpe dig. Held og lykke med det.
Avatar billede sulu Nybegynder
12. maj 2000 - 16:18 #5
Ærgeligt, men tak for det alligevel.
Avatar billede blackthorne Nybegynder
23. maj 2000 - 00:18 #6
SQL Server understøtter ikke parameter på et view, derfor kan du ikke gøre det.

du skal fra applikationen dynamisk opbygge dit sql. Dette gøres på mange forskellige måder, afhængig af programmering eller script sprog.
Avatar billede skovtrold Nybegynder
20. januar 2003 - 16:31 #7
Hej blackthorne
Det svar er ikke helt rigtigt.
Hvis du opretter et VIEW og undlader at sætte kriterierne på, kan du kalde det på denne måde (I eksemplet er navnet på dit VIEW altså "vie_GetUsers"):
"SELECT vie_GetUsers WHERE intAmtID = " & intAmtID

På denne måde kan man alså godt dynamisk sætte parametre på et VIEW