Avatar billede fiskefyren Nybegynder
03. februar 2002 - 19:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Iframe (tilpas) hvordan?

Er der nogle som ved om man kan lave en iframe som holder den størrelse som der er indhold i den???
Avatar billede zeth Nybegynder
03. februar 2002 - 19:43 #1
Det tror jeg ikke du kan.. du skal nok sætte en statisk width og noget på den..
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2002 - 19:57 #2
Se om du kan bruge dette spm til at komme igang:
http://www.eksperten.dk/spm/166816
Ellers så vender jeg snarest muligt tilbage med en løsning (men jeg skal jo lige se Rejseholdet)! :)

P.S. Lav lige en kommentar, så jeg kan få en e-mail og dermed huske dette spm!
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2002 - 19:58 #3
Blah
Avatar billede fiskefyren Nybegynder
03. februar 2002 - 23:57 #4
kommenta lavet... og tak fordi du gider at hjælpe mig
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2002 - 16:19 #5
Her:

<!-- Sættes i hvert af dokumenterne, der vises i iframe'n! -->
<script>
function juster() {
dw = document.body.scrollWidth;
fw = document.body.offsetWidth;
if (dw > fw) {
diff = dw - fw + 20;
obj = (document.getElementById) ? parent.document.getElementById("ifr").style : parent.document.all.ifr.style;
w = parseInt(obj.width);
obj.width = w + diff;
}
</script>

<body onLoad="juster();">

Og din iframe:

<iframe src="test.html" id="ifr" style="width: 400; height: 400;"></iframe>

Scriptet skulle gerne virke i IE4+ (det virker i hvert fald i IE5).
Læg mærke til, at det kun ændrer på bredden af iframe'n, og kun hvis indholdet i den er større end iframe'ns egentlige mål.
Avatar billede fiskefyren Nybegynder
04. februar 2002 - 16:52 #6
kan man ikke få den til at gå fra oven til bunden end fra venstre til højre?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2002 - 17:28 #7
Jo (skrevet "i hånden"):

<script>
function juster() {
dw = document.body.scrollHeight;
fw = document.body.offsetHeight;
if (dw > fw) {
diff = dw - fw + 20;
obj = (document.getElementById) ? parent.document.getElementById("ifr").style : parent.document.all.ifr.style;
h = parseInt(obj.height);
obj.height = h + diff;
}
</script>
Avatar billede fiskefyren Nybegynder
05. februar 2002 - 18:16 #8
takker for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2002 - 21:21 #9
Dette script justerer også iframens højde, hvis dokumentets indhold er mindre end den nuværende højde:

function juster() {
dw = document.body.scrollHeight;
obj = (document.getElementById) ? parent.document.getElementById("ifr").style : parent.document.all.ifr.style;
obj.height = dw;
}
Avatar billede fiskefyren Nybegynder
18. juni 2002 - 17:09 #10
takker... igen  :)
Avatar billede bongii Nybegynder
16. april 2008 - 09:54 #11
Hej Jeg kom lige til at se på dette script. Det virker jo perfekt i IE, men kan det passe at det ikke virker i FireFox?