Avatar billede casm_ Nybegynder
03. februar 2002 - 00:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvad nu...

jeg har i min første frame en loader som efter at have loadet går til framelabel start. i samme "start" er der et usynligt movie clip med denne action:

onClipEvent (enterFrame) {
    if (text eq "") {
        gotoAndPlay ("data");
    } else {
        gotoAndPlay ("main");
    }
dette movieclip er der for at teste om variablen text er der eller ikke...hvis variablen eksisterer skal den gå til "main" ellers skal den gå til "data" hvor der en lille load animation.

hvordan skal koden se ud? skal jeg lave en anden løsning end mit lille usynelige movieclip??
Avatar billede lingoman Nybegynder
03. februar 2002 - 00:45 #1
er dine "data" og "main" framelables i maintimeline bruger du blot _root. foran

onClipEvent (enterFrame) {
    if (text eq "") {
        _root.gotoAndPlay ("data");
    } else {
        _root.gotoAndPlay ("main");
    }
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
03. februar 2002 - 00:49 #2
Du skal "hente" din variabel derfra hvor den er deffineret
eks.
Du deffinere din variabel i det interne moviclip menu med insatnce navnet menuInst.
Du vil nu Checke om variable har fået tildelt en værdi - det i et andet internt movie clip(som også ligger på startscenen)
dette gøres således:
onClipEvent (enterFrame) {
    if (_root.menuInst(text)=="") {
        gotoAndPlay ("_root.data");
    } else {
        gotoAndPlay ("_root.main");
    }

Hvor Frame("main") og frame("data") ligger på grundscenen

Håber du kan bruge svaret
Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede lingoman Nybegynder
03. februar 2002 - 00:49 #3
Hvornår bliver din variabel "text" sat ?
Avatar billede casm_ Nybegynder
03. februar 2002 - 00:57 #4
ok det har jeg nu gjort...men det er ikke det der er mit problem så.

i "start" begynder introen, men man og også mulighed for at trykke på knapperne, med denne action..

on (press, release) {
    text = "";
    loadVariablesNum ("engine.asp?page_type=bagmanden", 0, "POST");
}
problemet er at jeg godt vil ha at folk skal se denne intro, men jeg beygynder jo også i samme frame at teste om variablen text eksisterer, og hvis ikke den gør det begynder min load animation...fårstår du(jeg er super træt så min formuleringsevne stinker lige nu)
Avatar billede casm_ Nybegynder
03. februar 2002 - 03:28 #5
hmmmmm.....lukker