Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
02. februar 2002 - 02:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mysql + vis kun én!

Jeg har en tabel, hvor jeg ønsker, at den skal vise den første post i kolonnen: "brugt", hvor værdien er "0".

Den skal vise den første entry, hvor værdien er "0" og ikke andre (det er en MEGET MEGET stor tabel), så det er afgørende, at den ikke tager alle entries.

Men hvordan skriver jeg dette?
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. februar 2002 - 02:56 #1
Jeg vil gætte på, at limit er brugbar - men jeg er ikke 100% sikker på, at den stopper så snart den har nok resultater... - det virker pænt hurtigt hos mig... - men prøv evt.

SELECT * FROM tabelnavn WHERE brugt = "0" LIMIT 0,1;

/Tipsen
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
02. februar 2002 - 02:58 #2
Den har jeg forsøgt - DB'en fortsætter glad der ud af.....så den virker desværre ikke :-(
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
02. februar 2002 - 03:00 #3
Jo sørme - det var min fejl - det virkede :) - jeg havde lige glemt at refreshe min browser, så jeg kiggede på et forkert link :-/
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
02. februar 2002 - 04:42 #4
Jeg lukker bare spørgsmålet igen....så .)