Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
02. februar 2002 - 01:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PcAnyWhere ?

Hej.
Jeg har brug for et simplet program så jeg kan arbejde på min stationære computer i hjemmet, fra en anden/andre computere andetsteds fra.
Er det Pcanywhere jeg skal ha' fat i, eller kan andre programmer anbefales ?
Kræver det at et lignene program er installeret på fjerncomputeren ?
Jeg er ude efter shareware el. freeware programmer.
Avatar billede virvelvar Nybegynder
02. februar 2002 - 01:33 #1
hvilket styresystem har du?
Avatar billede swordcat Nybegynder
02. februar 2002 - 01:33 #2
Prøv med Netbus1.7
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
02. februar 2002 - 01:35 #3
Jeg kører XP Pro DK
Avatar billede virvelvar Nybegynder
02. februar 2002 - 01:38 #4
ok! for du kan godt gøre det med et indbygget program i XP! jeg ved så ikke lige helt hvordan!
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
02. februar 2002 - 01:45 #5
Kan man det ? hmm... Men det ville så kræver at fjerncomputeren også kører XP ikk'? Ville nok begrænse mulighederne for meget, da jeg ønsker adgang til min pc fra hvilken somhelst anden pc.
Avatar billede virvelvar Nybegynder
02. februar 2002 - 01:48 #6
for at være ærlig, aner jeg ikke noget om det!
Men jeg tror at der er et program i XP som gør, mere ved jeg ikke!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. februar 2002 - 02:18 #7
hvad med at bruge vnc?, det er endda gratis
http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html
Avatar billede noia Nybegynder
02. februar 2002 - 02:27 #8
XP bruger en version af Terminal Server, der giver adgang udefra. Det eneste du skal bruge for at hive fat i den, er at "klient"-maskinen har en Terminal Client installeret - det skulle være ret ligegyldigt hvilket OS den kører på, så lang tid det er en Terminal Client. - PCAnywhere er et andet temmeligt godt produkt, men det gør ikke helt det samme. PCAnywhere logger sig på det skærmbillede der er netop i det sekund du logger på og redigerer i status på den person, der er logget ind. Terminal Server genererer en separat session, hvor du er logget på uden at personen, der ellers sidder ved maskinen bliver påvirket - det bliver meget brugt ved diverse applikationer, der køres fra servere istedet for lokalt på klienterne. - Men skaf dig en Terminal Client - skulle være til at finde på installations CD'en til Win2k eller XP, eller til at downloade fra Microsoft's hjemmeside, skulle jeg mene. :-) God fornøjelse.