Avatar billede php_novice Nybegynder
02. februar 2002 - 01:06 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

hastighed

Hej
i winxp kan jeg jo se hvor meget af mit netværks kort jeg udnytter...
Men jeg kommer aldrig op over 12%, selv når jeg overfører flere gb..
Den eneste protokol jeg har inde er TCP/IP, skal jeg bruge en anden??
Avatar billede scorpius Nybegynder
02. februar 2002 - 01:07 #1
nej du skal ikke bruge andet end TCP/IP for det er den der bruges til netværket...
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
02. februar 2002 - 01:08 #2
nej det er bare sådanne den tæller op!!

Det gør den også hos mig og jeg har heller aldrig set den komme over 12!!!
Avatar billede php_novice Nybegynder
02. februar 2002 - 01:09 #3
men jeg synes nu også at det går pænt langsomt, flere timer om 3gb...
Avatar billede scorpius Nybegynder
02. februar 2002 - 01:09 #4
okay 3 gb er også ret så meget...
Avatar billede php_novice Nybegynder
02. februar 2002 - 01:10 #5
for når jeg sammenligner med skolens netværk går det en del hurtigere ved dem, og ja, vi har begge 100mbit netkort..
Avatar billede php_novice Nybegynder
02. februar 2002 - 01:11 #6
scoprius >> men ikke nok til flere timer!
Avatar billede scorpius Nybegynder
02. februar 2002 - 01:11 #7
jo men hvis man tænker på at 3 gb skal dowloades, så er det rimelig meget...
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
02. februar 2002 - 01:11 #8
Jeg sidder og kopiere filer fra den ene computer til den anden
og jeg har bredbånd men den står stadig der på 7-10 stk.
Avatar billede scorpius Nybegynder
02. februar 2002 - 01:13 #9
jeg er ikke helt med nu... hvad er det du vil?
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
02. februar 2002 - 01:13 #10
men hvis jeg downloader kommer den op på 120 kb.ps
Avatar billede php_novice Nybegynder
02. februar 2002 - 01:13 #11
ikke bredbånd, hvordan kom i nu ind på det??
jeg snakker om LAN(Local Area Network)
Avatar billede scorpius Nybegynder
02. februar 2002 - 01:14 #12
hmm, jeg er bange for at du ikke kan gøre andet.
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
02. februar 2002 - 01:15 #13
hovsa forkert spørgsmål jeg skulle svare på!!!
SORRY!!!
Avatar billede scorpius Nybegynder
02. februar 2002 - 01:18 #14
okay men du skal altså bruge TCP/IP
Avatar billede as123456 Nybegynder
02. februar 2002 - 18:30 #15
Dette er ikke den endelige svar, men kan måske være til hjælp for dig !:

Windows XP Beholder 20% af båndbredde
af Salik Lennert Pedersen, d. 18-12-2001 16:28

Det viser sig at XP beholder 20% af ens båndbredde i enhver netværksforbindelse

Det har vist sig at Windows XP beholder 20% af ens båndbredde. Det er QoS protokollen der snupper den båndbredde. Heldigvis kan man rette på på dette igen.
Sådan gør man: (cut'n'paste)

This will help increase your bandwidth for any network connection.

1. Make sure your logged on as actually "Administrator". do not log on with any account that just has administrator privileges. To log in as an administrator:
-click on start->logoff->logoff
-in the logon screen hold Ctrl+Alt+Del.
-in the user field type 'Administrator' <-case sensitive.
-in the password field type the password for the administrator (if you don't have one leave blank)
-press ok

2. Start - run - type gpedit.msc
3. Expand the "local computer policy" branch
4. Expand the "administrative templates" branch
5. Expand the "network branch"
6. Highlight the "QoS Packet Scheduler" in left window
7. In right window double click the "limit reservable bandwidth" setting
8. On setting tab check the "enabled" item
9. Where it says "Bandwidth limit %" change it to read 0-- Click apply, OK, exit gpedit.msc
10. Go to your Network connections (start->my computer->my network connection-> view network connections). Right click on your connection, choose properties then under the General or the Networking tab (where it lists your protocols) make sure QoS packet scheduler is enabled.
11. Reboot , now you are all done.

This is more of a "counter what XP does" thing. In other words, XP seems to want to reserve 20% of the bandwidth for itself even with QoS disabled. So why not use it to your advantage. To demonstrate the problem, start up a big download from a server with an FTP client. Try to find a server that doesn't max out your bandwidth. In this case you want a slow to medium speed server to demonstrate this. Let it run for a couple of minutes to get stable. The start up another download from the same server with another instance of your FTP client. You will notice that the available bandwidth is now being fought over and one of the clients download will be very slow or both will slow down when they should both be using the available bandwidth. Using this "tweak" both clients will have a fair share of the bandwidth and will not fight over the bandwidth.

Mvh.
Allan