Avatar billede kirsten Nybegynder
10. maj 2000 - 14:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Form Validering!

Hej.
Er der ikke en eller flere som kan hjælpe mig med et script?
Jeg har to form felter der skal checkes før brugeren kan submitte formen. Der skal være indtastet noget i alle felter før der kan submittes. Et af felter skal der kun være tal i og det skal der kun være text uden nogle former for tegn.

/christian
Avatar billede taffy Nybegynder
10. maj 2000 - 14:51 #1
www.script.dk de vil gerne lave scripts for dig hvis du bare skriver hvad der skal laves så har du dit script !! :-)
Avatar billede kirsten Nybegynder
10. maj 2000 - 15:18 #2
taffy>>
Der er 2 form felter.
Det første skal der kun kunne skrives tal i.
Det andet skal der kun kunne skrives text i uden nogle former for tegn.
Der skal skrives i begge felter før formen kan submittes.
Det skal være alert bokse....

/christian
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. maj 2000 - 16:04 #3
Hmm, kunne sagtens hjælpe dig - men hos dig får man jo ikke
points for ulejligheden (http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=16613) :-(
Avatar billede kirsten Nybegynder
10. maj 2000 - 16:39 #4
Hmm... så vidt jeg husker så var det haldesigns løsning jeg brugte. Men jeg garanterer dig at jeg prøver at være retfærdig, hvis i skulle dele pointene så var haldesign nok blevet utildfreds!

/christian
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. maj 2000 - 16:58 #5
Jamen, det er jo så din opfattelse.  Jeg var hurtigst og korrektest (sic!).
Men så jeg behøver jo bare at lade være med at bruge tid på dig - hmm, og så
gør jeg det alligevel.... :-)
Avatar billede kirsten Nybegynder
10. maj 2000 - 17:18 #6
Det kan godt være at du var hurtigst, men som sagt så brugte jeg haldesigns løsning!(han var faktisk så sød at rette scriptet for mig!) Det er fedt at folk gider at hjælpe men du tager det en smule personligt ik! :-)

/christian
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. maj 2000 - 17:32 #7
Det er såmænd ikke mere personligt end et forslag til dig om i fremtiden at
overveje hvad der er ret og rimeligt. Og som sagt - du havde fået løst dit problem
her for lang tid siden, hvis du havde udvist lidt omtanke. Iøvrigt mp man ifølge ekspertens
regler ikke afvise et svar uden begrundelse. Det gjorde du lige her igen. You never learn!
Avatar billede olebole Juniormester
10. maj 2000 - 18:58 #8
<ole>
Piece of cake...!
Men her er der også - efter jeg fulgte Eriks link ovenfor - lukket for det varme vand!
Og mig kan du vel dårligt beskylde for at tage det personligt - vel?

Hvis men er så meget tøsedreng, så man ikke kan finde ud af at sige undskyld for dårlig opførsel, er 'kirsten' vel egentlig et yderst passende nick!...Godt valgt! ;-)
</bole>
Avatar billede kirsten Nybegynder
10. maj 2000 - 19:05 #9
Jeg må sige jeg er rystet.... visse folk her er sgu stadig på baby stadiet...

/christian
Avatar billede jgc Nybegynder
10. maj 2000 - 23:53 #10
Her er hvad Frontpage2000 spytter ud. Felterne hedder T1 og T2 - T1 kan kun indeholde tekst, ingen mellemrum, min 5 og maks 10 tegn. T2 kan kun indeholde heltal.

****************************************
<script Language="JavaScript"><!--
function FrontPage_Form1_Validator(theForm)
{

  if (theForm.T1.value == "")
  {
    alert("Skriv en værdi for feltet \"T1\".");
    theForm.T1.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.T1.value.length < 5)
  {
    alert("Skriv mindst 5 tegn i feltet \"T1\".");
    theForm.T1.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.T1.value.length > 10)
  {
    alert("Skriv højst 10 tegn i feltet \"T1\".");
    theForm.T1.focus();
    return (false);
  }

  var checkOK = "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyzƒŠŒŽšœžŸÀÁÂÃÄÅÆÇÈÉÊËÌÍÎÏÐÑÒÓÔÕÖØÙÚÛÜÝÞßàáâãäåæçèéêëìíîïðñòóôõöøùúûüýþÿ";
  var checkStr = theForm.T1.value;
  var allValid = true;
  for (i = 0;  i < checkStr.length;  i++)
  {
    ch = checkStr.charAt(i);
    for (j = 0;  j < checkOK.length;  j++)
      if (ch == checkOK.charAt(j))
        break;
    if (j == checkOK.length)
    {
      allValid = false;
      break;
    }
  if (!allValid)
  {
    alert("Skriv kun bogstav tegn i feltet \"T1\".");
    theForm.T1.focus();
    return (false);
  }

  if (theForm.T2.value == "")
  {
    alert("Skriv en værdi for feltet \"T2\".");
    theForm.T2.focus();
    return (false);
  }

  var checkOK = "0123456789-";
  var checkStr = theForm.T2.value;
  var allValid = true;
  var decPoints = 0;
  var allNum = "";
  for (i = 0;  i < checkStr.length;  i++)
  {
    ch = checkStr.charAt(i);
    for (j = 0;  j < checkOK.length;  j++)
      if (ch == checkOK.charAt(j))
        break;
    if (j == checkOK.length)
    {
      allValid = false;
      break;
    }
    allNum += ch;
  }
  if (!allValid)
  {
    alert("Skriv kun tal tegn i feltet \"T2\".");
    theForm.T2.focus();
    return (false);
  }
  return (true);
}
//--></script>
****************************************
Avatar billede kirsten Nybegynder
11. maj 2000 - 12:56 #11
JGC>>Takker...

/christian