Avatar billede compac Seniormester
01. februar 2002 - 16:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dato-spørgsmål

Hej!

Muligvis har spørgsmålet været oppe for nylig (tilgiv mig):

Jeg har brug for at sammenligne/ teste om et datofelt er udfyldt eller om (hvis det er udfyldt) er mindre end en anden dato.
Hvordan ser den stump kode ud?

Avatar billede entracore Nybegynder
01. februar 2002 - 16:31 #1
Select * From Tabel Where DatoKolonne <> NULL And DatoKolonne <= '" & Date & "'"
Avatar billede compac Seniormester
01. februar 2002 - 17:03 #2
Det vil ikke virke. Feltet i tabellen er defineret således:
Inputmaske: 99-99-00;0
ændrer det noget?
Avatar billede terry Ekspert
01. februar 2002 - 21:47 #3
Select * From Tabel Where DatoKolonne not is NULL And DatoKolonne <= #" & Format (SomeOtherDate, "MM-DD-YYYY")  & "#"

Date formats must be in the US date format which is MM-DD-YYYY

SomeOtherDate must be replace with the date field you are comparing with
Avatar billede onlinepc Nybegynder
02. februar 2002 - 21:52 #4
Det her virker:
Du behøver ikke ændre formatet til US medmindre det skal være i SQL.
Private Sub Kommandoknap6_Click()
If IsNull(dato1) Then
    MsgBox "TOM"
Else
    If dato1 > dato2 Then
    MsgBox "1 er størst"
    Else
    MsgBox "2 er størst"
    End If

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
04. februar 2002 - 18:46 #5
compac>hows it going?
Avatar billede compac Seniormester
04. februar 2002 - 19:40 #6
Jeg har kun prøvet terrys eksempel og det virker, når jeg bruger US-datoformatet. Iøvrigt er jeg lidt betænkelig ved at anvende Format -kommandoen, da der går koks i den når man konverterer til andre versioner af Access.
Avatar billede terry Ekspert
04. februar 2002 - 19:47 #7
thanks :o)
Format shouldnt give problems between difeernt versions of Access