Avatar billede dme Nybegynder
01. februar 2002 - 16:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Connect til SQL Server 2000 over internettet

Hejsa,

Jeg har en server med SQL Server 2000 på. Den skulle lytte på port 1433 (TCP/IP).

Jeg skal connecte til denne server fra en anden computer over internettet. Jeg bruger ASP, men et eksempel fra "ODBC Data Source Administrator" ville også hjælpe.

Jeg har forsøgt med følgende:
Dim objConn, objRec, strSQL
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open "Provider=SQLOLEDB;Data Source=xxx.xxx.xxx.xxx;Initial Catalog=database_navn;User ID=brugernavn;Password=kodeord"
strSQL = "SELECT * FROM FORUM_TOPICS"
Set objRec = objConn.Execute(strSQL)

Jeg får fejlen:
"Den angivne SQL-Server blev ikke fundet."

Hvad gør jeg galt?

/David
Avatar billede zeth Nybegynder
01. februar 2002 - 19:43 #1
Hmnn jeg bruger sådan her:

<%
Set Conn = CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={SQL Server}; SERVER=xxx.xxx.xxx.xxx; Address=xxx.xxx.xxx.xxx,1433; Network=DBMSSOCN; DATABASE=dindatabase; UID=brugernavn; PWD=password"

Set objRec = Conn.Execute("SELECT * FROM FORUM_TOPICS")
%>

Prøv med det..
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
02. februar 2002 - 23:47 #2
Er IP-adressen korrekt? Kører Serveren på den IP? Kan du connecte via Query Analyzer eller Enterprise Manager?

Bortset fra det angives Password via Ext Properties (den præcise syntax kan jeg ikke lige huske)
Avatar billede dme Nybegynder
04. februar 2002 - 10:26 #3
Jeg prøvede først med:

strConn = "DRIVER={SQL Server};SERVER=xxx.xxx.xxx.xxx;UID=username;PWD=password;DATABASE=databasenavn"
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Og fik følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][Named Pipes]Den angivne SQL-server blev ikke fundet.

Så prøvede jeg med (tilføjet port: 1433):
strConn = "DRIVER={SQL Server};SERVER=xxx.xxx.xxx.xxx,1433;UID=username;PWD=password;DATABASE=databasenavn"
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Og fik denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Klienten kunne ikke oprette forbindelse.

Hvad gør jeg galt?

/David
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
04. februar 2002 - 10:48 #4
Prøv med

StrConn = "Provider=SQLOLEDB.1;User ID=username;Initial Catalog=databasenavn;Data Source=xxx.xxx.xxx.xxx;Extended Properties=""PWD=password"""

set objconn = server.createobject("ADODB.Connection")
objConn.Open strConn
Avatar billede dme Nybegynder
04. februar 2002 - 13:15 #5
Hej Benny!

Den giver følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80004005)
Cannot open database requested in login 'toolchips'. Login fails.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
04. februar 2002 - 13:26 #6
Hvad står Default Database til på det login?

Hvad er Security Mode på Serveren?
Avatar billede dme Nybegynder
04. februar 2002 - 13:29 #7
Fik det til at virke ... skulle lige ændre et par steder på SQL Serveren ... tak for hjælpen.