Avatar billede robertholmjensen Nybegynder
01. februar 2002 - 02:07 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Udskrivning af poster med datointerval

Jeg har oprettet en registreringsdatabase på mit arbejde, hvor personoplysninger vedr. brugere på en lægeklinik indtastes. Oplysninger omkring navn, alder, hvilke ydelser brugeren har fået osv. Indtastes.

I den forbindelse har jeg brug for at køre en forespørgsel, som udskriver dagens registreringer (dvs. hvilke poster der er blevet indtastet den pågældende dag). Oplysningerne hentes fra en hovedformular, som binder alle underliggende tabeller sammen, og hvor et af felterne er et datofelt, som automatisk skriver dags dato, når man indtaster i formularen.

Er der nogen som har en idé til hvordan jeg opstiller sådan en forespørgsel?

Har endvidere tænkt på, at det ville være godt, hvis man også kunne indtaste et datointerval for udskrivningen af poster, hvis der er brug for at udskrive tidligere registreringer.

Avatar billede casm_ Nybegynder
01. februar 2002 - 02:16 #1
dinSQL = "select * from [din tabel] where [dit dato felt] = date()"
Avatar billede casm_ Nybegynder
01. februar 2002 - 02:19 #2
dinSQL2 = "select * from [din tabel] where [dit dato felt] = " request.form("dindatoindtastning")
Avatar billede casm_ Nybegynder
01. februar 2002 - 02:19 #3
ved ikke helt men måske skal du adde ... & ";" til den sidste
Avatar billede casm_ Nybegynder
01. februar 2002 - 02:20 #4
glem de 2 sidte svar ... af en eller anden grund troede jeg du arbejde med asp.... tired me...
Avatar billede mugs Novice
01. februar 2002 - 06:56 #5
Du opretter en udvælgelsesforespørgsel som normalt, og i feltet dato indtaster du kriteriet:

Date()

Som viser de poster, der er indtastet dags dato. Hvis du vil en bestemt antal dage tilbage, indtaster du kriteriet:

Date()-[Indtast antal dage:]

dette giver dig en Inputbox, når forespørgslen køres. Du skal herefter indtaste et tal, svarende til det antal dage du vil tilbage regnet fra dags dato.
Avatar billede terry Ekspert
01. februar 2002 - 10:10 #6
Robert... Do you want to open a report from the form where you enter "personoplysninger"? Do you already have a query (forespørgsel) joining the relevant tables?

First you must make a query (without paramaters). This will show information for ALL records.
Then make a report using the report wizard.
Then add a button to your form using the wizard, here you can choose to print a report, choose your new report.
Now the button can print ALL infromation for ALL records. What we want to do now is show only those for a given day. You can do this in a couple of ways. If you know that you will ALWAYS print for the current day then you modify the code which prints the report. It will look like this at the moment.

DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview

You need to alter it so it looks like this NOTE: Youneed to alter DateFieldInTable to theh name of the field in your database.
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , "DateFieldInTable = #" & Format(Date, "MM-DD-YYYY") & "#"

If you want to be able to print for ant day then place a field on the form and name it TheDate (EXAMPLE)

Then alter your code to:
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , "DateFieldInTable = #" & Format(Me.TheDate, "MM-DD-YYYY") & "#"
Avatar billede terry Ekspert
02. februar 2002 - 14:44 #7
robert.. hows things going here?
Avatar billede robertholmjensen Nybegynder
08. februar 2002 - 14:22 #8
HiTerry,

Thanx for your answer, I have just read it, at it looks like I can use it. As it is now,
I already have a form which is joining the relevant tables, and also have a lot of
queries, but none which sum the forms of the day up.

But I have been busy, so I have not been working on the DB this week.
Going skiing for the weekend, so I will return next week :-)

Robert