Avatar billede deejay_m Nybegynder
01. februar 2002 - 01:14 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

det her virker sq ikke

$insertsql = "update csspiller SET csnavn = '$csnavn' SET cspass = '$cspass' SET navn = '$navn' SET location = '$location' SET age = '$age' SET computer = '$computer' SET connection = '$connection' SET quote = '$quote' SET icq = '$icq' SET email = '$email' SET wep1 ='$wep1' SET wep2 ='$wep2' SET wep3 ='$wep3' SET map1 = '$map1' SET map2 = '$map2' SET map3 = '$map3' where csnavn='$csnavn' ";
mysql_query($insertsql);

den kode der virker ikke som den skal den skal opdatere en bestemt brugers oplysninger med der sker ikke en skid

er der ikke lige nogen der gider ratte den
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
01. februar 2002 - 01:23 #1
fjern alle SET på nær det første og erstat dem med kommaer
Avatar billede deejay_m Nybegynder
01. februar 2002 - 01:28 #2
ok det prøver jeg
Avatar billede deejay_m Nybegynder
01. februar 2002 - 01:33 #3
det ser ikke ud til at virke her er hele koden lige
Avatar billede deejay_m Nybegynder
01. februar 2002 - 01:34 #4
<body bgcolor=#434343>
<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=0 width="100%">
<tr><td><div class=overskrift>Profil</div></font></td></tr>
<tr><td>
<?
if ($csnavn & $cspass){
include("connect.php");
$result = mysql_query("SELECT * FROM csspiller WHERE csnavn LIKE '$csnavn'");
while ($row = mysql_fetch_array($result))  {
print ("<form method=POST>");
print ("<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=10 width=100%>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Nick:</div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=csnavn VALUE=\"$row[csnavn]\" ></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Pass:</div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=cspass VALUE=\"$row[cspass]\" ></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Name:</div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=navn VALUE=\"$row[navn]\" ></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Location:</div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=location VALUE=\"$row[location]\" ></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>age:</div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=age VALUE=\"$row[age]\" ></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Computer:</div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=computer VALUE=\"$row[computer]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Connection</div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=connection VALUE=\"$row[connection]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Quote</div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=quote VALUE=\"$row[quote]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Icq:</div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=icq VALUE=\"$row[icq]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Email:</div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=email VALUE=\"$row[email]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Wepons:</div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=wep1 VALUE=\"$row[wep1]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst></div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=wep2 VALUE=\"$row[wep2]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst></div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=wep3 VALUE=\"$row[wep3]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Maps:</div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=map1 VALUE=\"$row[map1]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst></div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=map2 VALUE=\"$row[map2]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst></div></td>");
print ("<td><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=map3 VALUE=\"$row[map3]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td valign=top><div class=boldtekst><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=submit name=b1 value=submit><br><br><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=reset name=B2 value=reset></div></td>");
print ("<td></td>");
print ("</tr>");
print ("</table>");
print ("</form>");
if ($b1){
$insertsql = "update csspiller SET csnavn = '$csnavn' SET cspass = '$cspass' SET navn = '$navn' , location = '$location' , age = '$age' , computer = '$computer' , connection = '$connection' , quote = '$quote' , icq = '$icq' , email = '$email' , wep1 ='$wep1' , wep2 ='$wep2' , wep3 ='$wep3' , map1 = '$map1' , map2 = '$map2' , map3 = '$map3' where csnavn='$csnavn' ";
mysql_query($insertsql);
}
} else {
Print ("<div class=boldtekst>Hov Hov det må du vist ikke kan du så komme væk din fede ko lort</div>");
}
?>
</td></tr>
</table>
Avatar billede deejay_m Nybegynder
01. februar 2002 - 01:35 #5
ups kan selv se fejlen nu har glemt at erstatte någet
Avatar billede deejay_m Nybegynder
01. februar 2002 - 01:37 #6
nææ det virke ikke
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
01. februar 2002 - 01:43 #7
så må det jo være din WHERE clause der ikke bliver opfyldt...

Andet kan jeg ikke lige se.
Prøv at lave en SELECT statement a'la SELECT * FROM csspiller WHERE csnavn = '$csnanv'; og se om det virker. i toppen laver du jo en LIKE i din SELECT, det er jo ikke helt det samme.
Desuden: if ($csnavn & $cspass)
Skulle det ikke være ($csnavn && $cspass) ? Din if sætning bliver vist aldrig sand på den måde.
:-) Mikkel
Avatar billede mons Nybegynder
01. februar 2002 - 11:21 #8
Du har stadig for mange SET'er.
Nogle Mysql-servere tager mellemrummet med når du skriver:
SET csnavn = '$csnavn' , cspass = '$cspass'
Prøv at fjerne mellemrum skriv:
SET csnavn='$csnavn',cspass='$cspass'
Avatar billede deejay_m Nybegynder
01. februar 2002 - 12:37 #9
ok det gør jeg så
Avatar billede mons Nybegynder
01. februar 2002 - 12:54 #10
Jamen du har jo ingen 'action=etellerandet.php' på din <form>, er det ikke meningen at scriptet skal kalde sig selv?
Avatar billede deejay_m Nybegynder
01. februar 2002 - 13:43 #11
nej jeg bruger et form for include system til hele min hjemmeside så det behøves ikke
Avatar billede deejay_m Nybegynder
05. februar 2002 - 11:03 #12
hmmm jeg kan ikke få det til at virke

<body bgcolor=#434343>
<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=0 width="100%">
<tr><td><div class=overskrift>Profil</div></font></td></tr>
<tr><td>
<?
if ($csnavn & $cspass){
include("connect.php");
$result = mysql_query("SELECT * FROM csspiller WHERE csnavn LIKE '$csnavn'");
while ($row = mysql_fetch_array($result))  {
print ("<form method=POST>");
print ("<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=10 width=600>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Nick:</div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=csnavn VALUE=\"$row[csnavn]\" ></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Pass:</div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=cspass VALUE=\"$row[cspass]\" ></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Name:</div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=navn VALUE=\"$row[navn]\" ></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Location:</div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=location VALUE=\"$row[location]\" ></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>age:</div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=age VALUE=\"$row[age]\" ></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Computer:</div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=computer VALUE=\"$row[computer]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Connection</div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=connection VALUE=\"$row[connection]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Quote</div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=quote VALUE=\"$row[quote]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Icq:</div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=icq VALUE=\"$row[icq]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Email:</div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=email VALUE=\"$row[email]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Wepons:</div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=wep1 VALUE=\"$row[wep1]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst></div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=wep2 VALUE=\"$row[wep2]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst></div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=wep3 VALUE=\"$row[wep3]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst>Maps:</div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=map1 VALUE=\"$row[map1]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst></div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=map2 VALUE=\"$row[map2]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td><div class=boldtekst></div></td>");
print ("<td width=500 align=right><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=text size=35 name=map3 VALUE=\"$row[map3]\"></td>");
print ("</tr>");
print ("<tr>");
print ("<td valign=top><div class=boldtekst><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=submit name=b1 value=submit><br><br><input style=\"background-color : #999999; border : 1px solid; font-size: 12px;font-family : verdana; font-weight : plain\" type=reset name=B2 value=reset></div></td>");
print ("<td width=500 align=right></td>");
print ("</tr>");
print ("</table>");
print ("</form>");
if ($b1){
include("connect.php");
$insertsql = "update csspiller SET csnavn='$csnavn',cspass='$cspass',navn='$navn',location='$location',age='$age',computer='$computer',connection='$connection',quote='$quote',icq='$icq',email='$email',wep1='$wep1',wep2='$wep2',wep3 ='$wep3',map1='$map1',map2='$map2',map3='$map3' where csnavn='$csnavn' ";
mysql_query($insertsql);
}
} else {
Print ("<div class=boldtekst>Hov Hov det må du vist ikke kan du så komme væk din fede ko lort</div>");
}
?>
</td></tr>
</table>
Avatar billede mons Nybegynder
05. februar 2002 - 11:22 #13
Du har stadig if ($csnavn & $cspass)!
& er en bitwise-operator mener du ikke && (AND)??
Prøv med nogle ECHO"$etellerandet"; for at se om dine betingelser bliver opfyldt.
Hvis du f.eks echo'er $insertsql så kan du se om du når der til, og om det så er mysql_query der går galt.
Avatar billede deejay_m Nybegynder
05. februar 2002 - 12:08 #14
hvad mener du gi mig et eksempel på det der med echo
Avatar billede mons Nybegynder
05. februar 2002 - 12:17 #15
NÅ!! du bruger print, det er det samme som echo
Print din $b1, før du spør på den.
print $insertsql ud, så du kan se om den ser rigtig ud osv.
Avatar billede deejay_m Nybegynder
05. marts 2002 - 15:01 #16
det virker fanme ikke sorry