Avatar billede netsarc Nybegynder
31. januar 2002 - 23:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mailserver på debian

Jeg kører debian (nyeste release) med følg:
dns (2 domains snart 3)
apache (namebasedvirtualdomains)
proftpd ..

jeg skal så have installeret en mailserver der kan klare 2-3 og senere hen flere domains ..

Nogen der har en let og udførlig guide?
Hilsen linxu-newbien ..

Hygge! ;)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. februar 2002 - 00:18 #1
Du kan bruge et mail program der hedder PostFix...
det burde ligge på dine debian cd'er hvis du har hentet dem alle...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. februar 2002 - 00:20 #2
ellers kan du hente en rpm pakke til det her:
http://www.rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=postfix
Avatar billede jalle Nybegynder
01. februar 2002 - 00:31 #3
Du kan også bruge QMail sammen med vopmail. Der er skrevet en artikel omkring installation af QMail og vpopmail på www.lws.dk
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. februar 2002 - 00:48 #4
jalle >> du mener en ½ artikel, hvis du mener den på lws.dk!!!
eller er den blevet lavet færdigt siden sidst jeg så den..
Avatar billede thomasledet Nybegynder
01. februar 2002 - 04:15 #5
qmail er absolut ikke dårligt og er noget nemmere at lege med end sendmail (som dog heller ikker er dårligt... det er bare for svært at sætte ordentligt op)....

http://www.qmail.org
Avatar billede jalle Nybegynder
01. februar 2002 - 07:30 #6
webmasterdk >> det kommer an på hvornår du har læst den, for den skulle gerne være rettet til så man kan sætte den op, så det virker, men der kommer en ny og mere udførlig artikel omkring vpopmail på et senere tidspunkt.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. februar 2002 - 08:32 #7
jalle >> jeg ved bare at få omkring 2~3 måneder siden, var den så "hullet" at halvdelen af de ting man skulle lave ikke stod der...
Har så ikke set om den virker nu, har taget postfix istedet for.. :)
Avatar billede netsarc Nybegynder
01. februar 2002 - 09:19 #8
Takker for svarene, jeg skal lige høre. Er det muligt med nogen af de ovenstående f.eks at have et webmail interface på mail.domain1.dk ? Hvor man så har en admin der kan oprette og slette mail-addresser osv osv..
Avatar billede dank Nybegynder
24. august 2002 - 12:06 #9
luk spørgsmål!