Avatar billede cdygaard Nybegynder
31. januar 2002 - 21:15 Der er 1 løsning

SQL Query

Hvad er fejlen her?

CREATE PROCEDURE dbo.up_parmins_Guestbook AS
INSERT INTO User_T (@FirstName, @LastName, @FavoritHomepage, @EmailAddress, @Comment, @UserName, @Password, @Donation, @Portrait)
(FirstName_VC, LastName_VC, Favorit_Homepage_VC, Email_Address_VC, Comment_VC, User_Name_VC, Password_VC, Donation_MN, Portrait_VC)
VALUES (@FirstName, @LastName, @FavoritHomepage, @EmailAddress, @Comment, @UserName, @Password, @Donation, @Portrait)

Jeg får denne fejlmeddelelse:

Server: Msg 137, Level 15, State 2, Procedure up_parmins_Guestbook, Line 2
Must declare the variable '@FirstName'.

Avatar billede sorenmhansen Nybegynder
31. januar 2002 - 23:07 #1
CREATE PROCEDURE dbo.up_parmins_Guestbook
@FirstName varchar(50),
@LastName varchar(50),
@FavoritHomepage varchar(50),
@EmailAddress varchar(50),
@Comment varchar(50),
@UserName varchar(50),
@Password varchar(50),
@Donation varchar(50),
@Portrait varchar(50)
AS
INSERT INTO User_T (FirstName_VC, LastName_VC, Favorit_Homepage_VC, Email_Address_VC, Comment_VC, User_Name_VC, Password_VC, Donation_MN, Portrait_VC)
VALUES (@FirstName, @LastName, @FavoritHomepage, @EmailAddress, @Comment, @UserName, @Password, @Donation, @Portrait)

Med _VC går jeg ud fra, at du mener, at typen er varchar. _MN kan jeg ikke lige tænke mig til. Jeg har sat alle længderne til 50, hvilket de nok ikke er i databasen. Det skulle virke på MS SQL. Husk evt. GO efter sætningen.